andra dagen i aussie-land och första jobbdagen

passar på att skriva lite när lilltjejen ligger och sover middag, klockan är kvart i två på dagen här nu. det är helt fantastiskt väder, klarblå himmel, strålande sol och VARMT!

igår hände det inte så mycket mer sen, la mig ganska sent trots att jag skulle upp halvsju. inga problem att gå upp tidigt idag dock. vi åt frukost och så och efter att ha lämnat av stora flickan på sin skola blev jag och lilltjejen avsläppta vid en jättefin park. vi lekte i lekparken och gick runt och bara strosade, mysigt. gick den långa, långa vägen hem sen med barnvagen och det tog sin lilla stund, säkert minst en timma. har börjat få lite koll på gatorna nu, canterbury road, mont albert road, white horse road, burke road ... annars är det bara väääldigt mycket gatunamn att hålla koll på kan jag lova. blir mer och mer kär i området, det är helt underbart. var ju som sagt på burke street igår som är en jättemysig gata med massor av affärer, restauranger och cafeér och så och när vi gick hem från parken idag gick vi längs white horse road som också var en sån gata, supermysig.

när vi kom hem lagade vi lunch, som inte blev så superlyckat, haha. hade ingen aning om vart något var och trodde jag hittade matlagningsyoghurt i kylen (skulle göra nån pastarätt med yoghurt, salami, tomater, ruccola) men detg var det inte, det var liksom helt söt yoghurt och helt fettfri. så det redde sig liksom inte. men det gick att äta i alla fall.

sen badade vi i poolen, skönt! den är ganska kall nu bara dock pga att det inte varit varmt så länge, det är synd. och nu ligger lilltjejen och sover, jag ska röja lite i köket och sen ska vi gå och hämta stora tjejen i skolan.

på tal om solen .. har legat ute och solat nu i kanske tjugo minuter och jag har redan fått värsta brännan. efter fem minuter drog jag bort troskanten för att se om det blivit nån skillnad och JÖSSES vilken skillnad det blivit. så så länge man är försiktig blir man i alla fall brun fort! är glad att jag har lätt för att bli brun för jag lär se ut som en pepparkaka i slutet av veckan, he he he ...

Kommentarer
Postat av: V

Det låter som att ungarna inte drivit dej till vansinne.. än ;)Men vadå åt ni samlamipasta med söt yoghurt? :S Låter hur som haver jättemysigt och är sjukt bitter över delen som ingriper dig och ordet pepparkaka... ttys! <3

2009-12-02 @ 16:48:23
URL: http://rocknrose.blogg.se/
Postat av: Johanna

Låter härligt! Lyxigt med lite bränna:) Här har det varit köldrekord idag, -7 imorse... brr! Nu blir det peppisar och glögg. Puss puss<3

2009-12-02 @ 19:48:17
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0