en erfarenhet rikare

ja, skulle väl mest kunna sammanfatta den här dagen med jävla skitdag. igår var det fredag och det känns som jättelänge sen. usch vad deppig jag var då. kände mig så himla ensam. har sett fram emot helgen hela veckan och nu känns det bara som att det blev platt pannkaka av alltihop. det som är bra är att jag kunnat sova så mycket jag velat. snacka om att man uppskattar sömn när man måste gå upp halvsju varje dag i veckan, haha.

åt fajitas igår, det var gott! väldigt gott. och var med s på burke street och köpte lite shorts och så. det gick förvånansvärt bra att ta med henne, vi var där i flera timmar och hon var superduktig. då blev jag glad! vi var visserligen och åt på grill´d och det kanske hjälpte, haha. hamburgaren där var för övrigt SJUKT god. det första riktigt goda jag ätit sen jag kom hit. saknar mammas och pappas supersupersupergoda mat. det känns som en evighet sen som jag var på burke street ju ... köpte två fina armband och en asfin neccessär/portmonnä från sportsgirl i blommigt och stentvättad denim. den är snygg ni. skulle ju köpt nån kofta och byxor men det hittades inte.

i alla fall, fajitas på kvällen och allmänt jättetrött och häng framför tv'n med GLÖGG OCH PEPPARKAKOR! hype. tror ni jag var glad eller?

natten till idag sov jag inte bra. trots öronproppar och hur trött som helst. vaknade spänd, nervös, irriterad och ledsen. åkte in till stan med tåget för första gången, träffade cat, gick till queen victoria market. snackade skit om det manliga släktet som vanligt. köpte fåniga souvenirer på marknaden. vill ni ha en australien-souvenir på posten, hojta till :) ska köpa lite vykort och grejer som jag ska skicka hem också, till farmor och så som inte har dator. ska skicka hem lite grejer över jul också. undrar om det hinner komma innan jul nu. nä, det gör det ju inte. oh well, det får bli nyårspresenter istället.

jag känner mig väldigt väldigt lonely just nu. saknar mina vänner. och min familj och min fina syster, mamma och pappa, calle ... tintin. saknar att ha någon nära som man vet vart man har, som man älskar, som man känner utan och innan och som man kan prata med om allt och alla, typ som nu, i en situation som den här.

jag har ingen sån person här.

kommer sanslöst bra överens med familjen bör dock tilläggas. absolut inget ont där. det funkar super.

men känner mig väldigt ensam i alla fall.

på tal om bilder så har jag en helt crappy, urladdad kamera för tillfället och jag är tyvärr inte en foto-person. i alla fall inte när det gäller den dåliga kameran jag har. hade velat ta kort idag på vic market men nejdå. cat glömde sin kamera också. men jag ska försöka skärpa mig, haha, och ska till och med försöka ta lite BRA kort.

väldigt tråkig uppdatering utan nån bild ens men så kan det vara ibland. nu ska jag dricka pepsi max, äta chips, sova med öronproppar, vakna upp utvilad, harmonisk och glad och imorrn ska jag in till stan igen för att köpa det jag inte fick köpt igår.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Följer dig på bloggen. Bra att du trivs med familjen och barnen. Det viktiga är att du har det mysigt och tryggt hemma hos familjen. Kramar från Bettan

2009-12-12 @ 18:48:03
Postat av: Johanna

Hej hjärtat! Det låter inget vidare med en sån dag:( Hoppas du vaknar upp imorn bitti och känner dig piggare och gladare. Det går väl lite upp och ner i början innan man vänjer sig. Skönt att du trivs så bra hos familjen iaf, det är jätteviktigt! Du ska veta att jag saknar dig massor här hemma. Har inte skaffat Skype än, måste köpa både webcam och mikrofon, och ekonomin just nu tillåter tyvärr inga utsvävningar:) Men jag skulle ju kunna skypa hemma hos m&p. Vi kan väl kolla upp en lämplig tid nu i veckan. Var hemma hos dem igår kväll och åt, Aron hade pokerkväll med grabbarna hemma. Ikväll ska vi ut och käka, jag och A. Blir Meze tror jag! Även om jag helst bara skulle vilja ligga hemma och mysa. Det är så himla kallt och ruggigt ute... brrr! Tydligen är det snö på väg, så med lite tur blir det en vit jul, vi får hålla tummarna!

Älskar dig, syster! Pussar och kramar<3

2009-12-12 @ 19:24:40
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0