helgplaner



howdie from down under!

ligger i sängen, klockan är 6 på morgonen (!!!!), lilltjejen har lite problem med att sova och vaknar under natten och hon vaknade två gånger idag, senaste gången vid halvsex så jag struntade i att somna om en gång till, var inte så trött.

i allmänhet är jag dock väldigt trött. igår på eftermiddagen kom det som en våg som bara sköljde över mig, efter att vi varit och hämtat stora tjejen på skolan och vi skulle laga middag och så. kunde knappt stå upp. så jag gick och la mig vid nio men kan väl inte direkt säga att jag är utvilad nu direkt, haha. har ju vaknat två gånger under natten som inte var av mig själv, tyvärr. menmen.

har snackat med en svensk tjej nu som heter paula i alla fall och i helgen är det massor med planer! på fredag är det utgång för första gången i melbourne, ska bli såå kul! på lördagen ska vi på svenska kyrkans basar och på kvällen var det rooftop cinema vilket minst sagt lät intressant och så skulle vi tydligen gå ut igen efter det.

och på söndag är det eventuellt bbq med aussie-boys! yay!

ska förmodligen träffa en annan svensk tjej i helgen också om allt klaffar, och utforska melbourne och sådär lite, ska bli supertrevligt. känns bra att jag har fått kontakt med folk nu.

idag har jag hand om lilltjejen hela dagen, efter att ha lämnat av stortjejen på skolan ska vi gå lite i affärer, köpa lite julpyssel och så för vi ska göra julkort sen i eftermiddag. tänkte köpa med mig något gott hem att äta också, nån bakelse eller lite mat eller så. vi ska till white horse road tänkte vi, det blir närmst från skolan.

lilltjejen tar ju en nap efter lunch också, som det känns nu gör nog jag det också, haha.

igår var det förresten 26 grader i skuggan på kvällen. svalare i huset än ute så när man gick ut slog en värmevåg emot en, haha.

KÄRLEK ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Joline !

Så härligt att du har kommit fram bra och du verkar ha det hur underbart som helst där i värmen! Är väldigt avundsjuk måste jag säga, värme är just det man skulle behöva nu alltså.

Men du får ha det så bra nu och lycka till med allt.

Stora kramar och familjen hälsar så mycket! :)

2009-12-02 @ 22:49:11
URL: http://matildahoog.blogg.se/
Postat av: Ida

Det låter ju toppen Joline! Jag måste säga att jag är lite avis på vädret du har:) Va kul å gå ut, hoppas ni får riktigt kul! Ta hand om dej! Kramkram!

2009-12-03 @ 19:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0