om man är över femton vårar, finns inga känslor kvar

kuriosa: ted gärdestad var bara femton när jag vill ha en egen måne kom. så han visste vad han sjöng om, om man säger så.

köpte världens billigaste vin inne i city igår, 2,9 dollar. det var nästan pinsamt, eller det var pinsamt rättare sagt. till och med killen i kassan kommenterade det haha. bästa var ju att cat fick visa leg också trots att det var jag som köpte vinet, bara för att hon var med. stört. köpte mat på kfc men det var inte gott! dom har burger king här överallt bara att det inte heter burger king utan hungry jack's. men det är precis samma kedja.

drack massa vin och lite margaritas och sen drog vi in till stan och det var inte kul. så känns ju inte överdrivet kul att första utgången i melbourne blev misslyckad. sjukt tråkigt.

skulle eventuellt ha gått på svenska kyrkan-julgrejen idag men sov istället för jag sov på cats soffa, vaknade sju i morse och tog tramen hem istället. gick och la mig och sov när jag kom hem så sov till halvtre sen, skönt! så vi snackade om att gå dit imorgon istället, familjen var där förut och det var tydligen ganska kul. massa stånd och så fanns det massa mat att köpa. kan ju inte direkt säga att jag har värsta cravingsen efter nån svensk mat just nu, det är så svenskt här hemma så det går ingen nöd på mig. plus att jag knappt har några pengar. grejen är att jag har liksom inte gått ut på värsta shoppingspreen utan bara köpt grejer jag måste ha som jag inte tog med mig från sverige för att jag tänkte och alla sa att jag kunde köpa det här. så nu är jag verkligen short on cash. behöver verkligen de där pengarna för balklänningen. och funderar på när jag får min första lön, efter att jag varit här i en vecka?

har varit på burke road och köpt en borste och en pincett, haha. och lite chips och en pepsi max. känner mig så onyttig och skäms nästan lite när jag ställer in läsk i kylen som är min för dom dricker typ inte läsk i familjen. men jag måste ha min pepsi max!

på tal om shopping, den som sa att det inte fanns nån bra shopping i australien hittade på, haha. dom har helt sjukt mycket snyggt. älskar sportsgirl, bästa. får SUPER-CRAVINGS (eller suppercravings som vicky skulle sagt) typ hela tiden. det var sjukt jobbigt igår på stan att det fanns så himla mycket snyggt överallt.

annars kändes gårdagskvällen (kan man säga så) jobbig för jag hade sån jävla hemlängtan. typ bröt ihop och tjöt och försökte ringa hem till sverige typ trehundra gånger men det funkade inte och tror ni det gjorde saken bättre eller .. nej. fick höra sen att man inte kan ringa utomlands med vissa kontantkort. typ det på min mobil. saknar min bästa fina underbara familj så mycket. saknar mamma och pappa :( blev för mycket på en gång igår, allt bara kom och speciellt eftersom man hade druckit också. men ska nog skypa med dom imorgon, måste skypa. måste höra deras röster. har inte hört deras röster sen i måndags.

men det ska gå. jag vet att det är skitjobbigt i början och alla säger det och att man vänjer sig. jag hoppas verkligen det. för just nu känner jag mig sjukt ensam :(

Kommentarer
Postat av: V

Jag har sagt det förut och jag säger det igen suppercr.. nää inte det, utan hang in there gumman, vi kommer snart! <3

2009-12-05 @ 16:58:17
URL: http://rocknrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0