rainy day



har haft fullt upp med ungarna de senaste dagarna, därav bristen på uppdatering. tror jag skrev senast i tisdags och då kollade jag svensk film på kvällen, haha, "darling". skum var den. trevligt sällskap.

i onsdags hade jag L hela förmiddagen och sen gick vi och hämtade S på skolan vid lunch för hon slutade skolan för året. dom har alltså sommarlov/jullov nu, helskumt haha. hela hennes klass gick till parken för att äta lunch och vi satt under ett skuggigt träd och barnen lekte för glatta livet .. det var superfint väder då, bättre än man kan säga att det var igår. på eftermiddagen i onsdags kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde, badade i poolen har jag för mig. just det. lagade lite wok till middag.

var ute och sprang i onsdags kväll, det var hur skönt som helst, dock mötte jag A när jag var på väg "hem" från rundan och hakade på henne för kände att jag hade hyfsat mycket energi kvar och det kanske jag inte skulle ha gjort, haha. jag höll seriöst på att DÖ. aldrig varit så fysiskt utmattad i hela mitt liv. det blev säkert en 7 km eller nåt, i skitsnabbt tempo för hon sprang mycket fortare än mig. fick se massa fina parker och en annan nyckelgata också.

igår hade jag båda barnen hela dagen och det var intense! vi var i en park och lekte ett tag, bakade muffins, åt lunch, läste böcker, ritade, tittade lite på film, L sov efter lunch och S spelade spel på datorn. var ute och hade picknick med det vi bakat och plaskade lite i poolen, men sen kom ösregnet och då gick vi in.

på kvällen åkte jag till fitzroy och drack lite vin med cattis och käkade lite. det behövdes kan jag säga, haha. letade efter en bar som vi typ inte hittade så vi satte oss på nåt annat ställe som väl var helt okej. hade dock bara shorts och sandaler för jag trodde inte det skulle regna mer men det ösregnade på kvällen också så jag blev våt och kall, satt och frös hela kvällen. åkte hem hyfsat tidigt.

idag har jag S hela dagen, vi har lämnat L på pre-school och S har spelat lite dataspel nu. har tagit en dusch och lite sånt, vi ska gå ner till burke street och jag har lovat henne att vi ska "gå på café" och att hon ska få något att dricka och en kaka, för jag behöver köpa lite kläder, haha. har SÅ grymt lite kläder med mig!! vart är alla mina kläder?? jag har två par shorts! och för kallare väder typ som igår, regn, allmänt har jag bara ett par tights och två par strumpbyxor. inga byxor överhuvudtaget. vill inte köpa jeans dock, får köpa ett par chinos eller nåt om jag hittar det. sen skulle jag behöva köpa en lite längre, tunn kofta också.

SNART är det helg! snackade med cattis om att laga mat och dricka vin ikväll men hon var inte på topp så vi får se. kanske ska träffa paula eller nåt. vill in till stan en sväng under helgen också, känns som att det passar bra att göra det när det är sämre väder. annars allmänt skönt att det är helg, kunna sova lite mer, träffa folk och göra lite kul grejer. har en förhoppning om nåt som kan bli av imorgon, vi får se hur det blir med den saken.

nästa vecka ska det bli asbra väder! skitvarmt! då blir det att åka till beachen kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Har du det bra därnere? Fler bilder vill vi se!

2009-12-11 @ 16:01:45
URL: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0