åker tidigare till australien?



har pratat med min hostfamilj på skype i en timma nu ikväll och pratat lite med båda flickorna också, ååh! världens sötaste är dom.

vi pratade om hur mycket som helst och det var väldigt mycket information att reda i imorgon när jag lugnat ner mig lite, haha.

vi ska i alla fall åka till nya zealand i slutet av januari och vi åker till södra delen där det är som mest storslagen natur. ska bli så himla kul!

pratade mycket om vad jag ska ha med mig för grejer och kläder och så och tydligen blir det som allra, allra kallast ungefär 5 grader på deras vinter (vår sommar) och då är det JÄTTEKALLT. tydligen hade det varit 8 grader nu i vintras i vår sommar och det hade då varit jättekallt.

lite lustigt med melbourne är att det kan skifta väder väldigt fort, det är tydligen inte jättekonstigt att temperaturen växlar 20 grader! jösses! så man måste alltid ha en extra kofta med sig till exempel och alltid, alltid ha solskydd på sig och med sig. ozonlagret är väldigt tunt där också och min hostmom sa att det kan kännas som att det verkligen fräter på huden om man är i solen för länge utan tillräckligt skydd.

massa konstiga regler om vad man får och inte får ha med sig när man flyger också. har man med sig ett par skor tex som man varit ute i skog och mark med måste man stå i en speciell kö och så måste dom analysera själva jorden under skorna. dom är supernoga med att man inte får föra in några växter eller andra biologiska organismer överhuvudtaget. och grejen är att det är väl lite jord som sitter i själva markeringarna på typ alla skor man har?!

dom hade badat i poolen igår och grillat också, mm. det var morgon hos dom när vi pratade med varandra så dom hade precis gått upp, hehe.

det känns i alla fall som världens bästa familj och det känns bra till 110 %. föräldrarna är så himla trevliga, öppna, varma och jordnära och flickorna verkar vara världens gulligaste. det känns faktiskt skönt att dom är svenska. jag menar, jag ska ändå till andra sidan jordklotet och bo där ganska länge och kommer garanterat få hemlängtan och sakna alla här hemma och då kommer det kännas jätteskönt att kunna prata svenska och ja, känna av sina rötter, liksom. låter helskumt men ni förstår.

ska prata igenom allt med mamma och pappa imorgon för som rubriken syftar på så sa dom att jag jättegärna fick komma tidigare om jag ville. förut skulle jag ju komma i början av januari då deras nuvarande au-pair skulle sluta nu i december och sen skulle familjen vara lite själva och så och så funkade det bäst att jag började efter nyår. men deras nuvarande au-pair skulle börja jobba och det passade bra att jag kom tidigare. och eftersom jag sagt att jag jättegärna kommer så fort som möjligt så ville dom ju säga det till mig, haha. så ja!

om en månad är det alltså mycket möjligt att jag befinner mig i melbourne, australien.

måste söka och fixa visa, boka och kolla flyg, kolla upp utbildningar och kurser att läsa i sverige sen när jag kommer hem (kommer jag ens vilja komma hem, haha? :p) och massa annat smått.

JÖSSES. mitt huvud snurrar runt, runt, runt.

ååh, det känns så himla bra och jag är SÅ EXCITED! kommer inte kunna sova inatt heller ...

Kommentarer
Postat av: Sandra

åååh va kul att det gått så bra :D

2009-11-08 @ 11:37:08
URL: http://textbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad roligt:) vilken aupair förmedling åker du med?

2009-11-08 @ 17:04:14
Postat av: joline

svar till anonym: jag åker inte med nån förmedling, finns ingen svensk förmedling som förmedlar till australien tyvärr. så jag har hittat den här familjen helt på egen hand :) registrerade mig på aupairworld.net och hittade familjen där!

2009-11-08 @ 17:15:06
URL: http://inajoline.blogg.se/
Postat av: Nathalie

hejsan! vad kul du komemr alska stallet har ar helt underbart, har sommar nu ocksa ju! hade forbannat kaltl ett tag.. haha. Och ja som du skrev sa skiftar vadret helt galet snabbt! Hade 15 gr en dag sen 33 nasta. Och borjar aska ena stunden sen nasta ar det sol igen. Och oroa dig inte for att inte hitta kompisar, finns hur mycket au pairer som helst, och sjalvklart kan vi ta en fika nar du kommer ner! =) Kram

2009-11-09 @ 00:58:25
URL: http://nathalieinaustralia.blogg.se/
Postat av: V

Förhoppningsvis gör jag och S dig sällskap inom inte alltför lång tid, så kan vi göra Melb osäkert tsm ;)

2009-11-10 @ 13:48:02
URL: http://rocknrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0