bad romance



idag är det onsdag och tre hela dagar kvar tills jag åker. men förstår det i alla fall inte.

anyways. varit på stan mycket de senaste dagarna, i måndags träffade jag vicky & sofia, fika på fräcka, lite stanspaning och på kvällen var vicky och jag på förhandsvisning av luftslottet som sprängdes. den var GRYM! jag har bara sett ettan innan och vicky bara tvåan men det gjorde inte så mycket. se den!

igår packade jag som en tok. packa, packade upp, packade, packa upp lite mer .. och så vidare, och så vidare. för tillfället ligger min resväska på 18, 7 kg och mitt handbagage på 7 kg precis. men då ska några klädesplagg till ner i resväskan och svenskt godis, typ lösgodis och marabou choklad och sånt är inte medräknat. mejlade familjen dag för att fråga om de har trådlös internet-anslutning, och det har dom. så självklart vill ju jag jättegärna ha med mig min dator då - med all musik, alla bilder, filmer osv .. men den är hur tung som helst, trots att det är en laptop. och jag har redan skurit ner på packningen så mycket som bara går. så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. TIPS?!

idag var jag med vicky och sofia på stan igen, fika på kuriosa för ovanlighetens skull och jag köpte mina julklappar, kändes skönt och jag blev nöjd med allihopa och tror att dom kommer uppskattas. köpte det beryktade röda läppstiftet idag också, haha.

klippte mig och tonade håret häromdagen också, så himla skönt! känns ju så mycket fräschare nu verkligen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har varit au pair i USA och mitt handbagage vägde 15 kg istället för 8 när jag åkte hem.. Tror faktiskt inte de väger handbagaget :) Lycka till!

2009-11-26 @ 15:57:27
URL: http://letswastetime.webblogg.se/
Postat av: V

Kommer verkligen sakna våra låånga fikor på Kuriosa :(

2009-11-27 @ 00:34:43
Postat av: V

Kommer verkligen sakna våra låånga fikor på Kuriosa :(

2009-11-27 @ 00:35:06
URL: http://rocknrose.blogg.se/
Postat av: Maria

Tro mig, väl där kommer du sååå gärna ha egen dator på rummet. Själv har jag haft jättemycket nytta av den. Kom bara ihåg, du måste ha den i handbagaget :)

Och krävs det att du måste välja bort saker från väskan så välj bort saker som är enkla och billiga att köpa nytt. typ kläder;)

2009-11-27 @ 14:30:55
URL: http://tinytreasures.blogg.se/
Postat av: Jennie

woooo australien, det e ju en dröm det. Jag har en planering på aupair i usa efter nyår. Och jag är nervös NU?! Jag undrar verkligen hur du känner dig nu,haha:) Läst massa aupairbloggar, ska bli kul o läsa en från australien också:)

2009-11-27 @ 22:39:09
URL: http://itsgoodtodream.blogg.se/
Postat av: Henrica

De flesta flygbolag tillåter handbage plus laptopväska. Jag brukar lyckas klämma in allt möjligt extra i min laptopväska förutom mina två datorer. Lite jobbigt bara när datorerna måst tas ur väskan i säkerhetskontrollen.

2009-11-28 @ 16:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0