en läppstiftshistoria


allra käraste, älskade, underbara syster

läs inte om ni inte vill läsa en lång text om läppstifts-felköp ...

gick in på kicks häromveckan på jakt efter ett rött läppstift och frågade om hjälp av expediten - som visade mig två olika, ett från nivea och ett från .. max factor, tror jag det var. i princip identiska, till slut valde jag det från nivea för att hylsan var så fin. till saken hör att jag frågade om hjälp att hitta att klarrött, matt läppstift. har väl haft det på mig ett par gånger sen dess, väldigt, väldigt intensivt rött och pigmentrikt, hamnar lite utanför är det jäkligt svårt att få bort det, på grund av det starka färgpigmentet ..

sen har johanna köpt världens finaste röda läppstift någonsin. som är från isadora. bra mycket ljusare, mycket mer klarrött än mitt, superlättapplicerat, hållbart och väldigt fuktrikt, går jättebra att ha på sig det även om man är lite torr om läpparna. kunde inte sluta lovorda det. så jag sprang glatt iväg till kicks idag för att köpa det .. trodde jag.

så visade det sig att jag kom hem med fel nyans. hittade bara ett enda klarrött läppstift från isadora på kicks idag och det hette summer red men hannas heter tydligen cha cha red. va faan. det är plomberat tror jag (plast runtomkring, det är väl plombering?) så man borde kunna byta det, tycker jag. ska åka till maxi imorrn och kolla. och då ska det fasen bli rätt.

förstår inte varför kicks-expediten inte tipsade om isadora-läppstiftet to start with. världens största i-landsproblem, jag är mycket väl medveten om det. men grämer mig över att jag köpte ett rött läppstift som inte är världens bästa och med andra ord förmodligen inte kommer användas och att jag sen köpte ett TILL rött läppstift i fel freaking nyans.

sånt bryr jag mitt huvud med om kvällarna.

Kommentarer
Postat av: sofia

om det heter cha cha red så vill jag också ha det! :D

2009-11-26 @ 11:07:48
URL: http://jordkraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0