gammal kärlek rostar aldrig




hittade de här bilderna bland "dagens kändisbilder" på veckorevyn.se och det fick mig att bli nostalgisk, minst sagt ...

det är inte många som vet det här om mig - bara min familj och gamla barndomskompisar, men när jag var yngre var jag helt besatt av sagan om ringen-skådisen elijah wood. det började med att jag gick och såg första sagan om ringen med en kompis, och vad kan jag ha varit .. 11, 12? tror jag var elva. i alla fall. något magiskt enligt mig själv hände där i biosalongen och sen var jag heeeelt insanely hooked på honom. jag andades, pratade, kände, tyckte och tänkte enbart elijah wood under åren när jag var 11 och 12, och kanske en bit in på det trettonde året också.

mitt rum var tapetserat med bilder av honom, sagan om ringen gick, utan att överdriva, på repeat på min lilla tv i mitt rum 24/7, jag skrev dikter om/till honom, skickade fan-mail till honom, nätverkade med andra besatta fans på sagan om ringen-forum på internet och på hans olika hemsidor, klippte ut varenda, varenda liten notis och artikel om honom som jag klistrade in i min speciella sagan om ringen/elijah wood-pärm som är hur tjock som helst, la ner alla mina pengar på alla olika sorters utgåvor av filmerna som fanns och låg helt seriöst och grät på kvällarna för att jag aldrig skulle få träffa honom och för att han aldrig skulle få veta vem jag var.

jag började snacka med en tjej på internet som också var lika besatt som jag och vi träffades till slut i verkligheten och klickade hur bra som helst och blev jättetighta under den här "besatta" perioden. under den tiden åkte vi fram och tillbaka till varandra, mejlade, skickade brev och pratade om våra känslor för elijah och vad vi skulle göra åt det. vi bestämde att när vi båda hade gått ut gymnasiet (hon var två år äldre) skulle vi roadtripa tvärsöver usa och leta upp elijah där han bodde.

tyvärr gled vi isär varann när vi började "växa upp" och intressera oss för andra saker, som till exempel riktiga killar ...

när jag var 13 eller så fick jag min första pojkvän och det var väl då nångång som allting släppte. man började intressera sig för riktiga saker och fick "riktiga" känslor för någon som man faktiskt kunde träffa rent fysiskt ...

ni kan lugnt jämföra mig med ett av de allra galnaste och mest besatta twilight-fansen. gånger 10 förmodligen. hahaha, jag skäms typ för att prata om det idag och jag blir fortfarande grovt retad av min familj för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0