Imorgon när kriget kom blir film

"imorgon när kriget kom"- serien ligger mig jättevarmt om hjärtat så därför tog hjärtat ett extra skutt när jag läste att böckerna ska bli film. antingen blir det jättebra - eller jättedåligt. dom filmar nu och filmen kommer 2010 någon gång, datum är inte satt. av nyfikenhet har jag googlat vilka skådespelare som ska gestalta de olika personerna - alla är aussies förutom tjejen som spelar corrie - vilket det självklart finns både nack och fördelar med ..

ellie linton spelas av caitlin stasey, se nedan. hade nog tänkt mig ellie som mer blond och lite mer "roughlooking", om ni förstår, men det känns ändå som att caitlin passar bra.





corrie mackenzie spelas av brittiska skådespelaren rachel hurd-wood, som förmodligen är den mest kända skådespelaren i ensemblen, hon har varit med i peter pan och parfymen, bland annat. hade definitivt tänkt mig corrie som mörkhårig, med riktigt mörkbrunt hår, men återigen, jag tror rachel funkar bra om hon grejar aussie-dialekten.





corries pojkvän, kevin holmes spelas av snyggingen lincoln lewis





fiona maxwell spelas av phoebe tonkin, och det är väl egentligen den här skådespelaren jag tycker passar minst bra för sin roll. fi beskrivs som väldigt liten, nätt, graciös och med helt "perfekta" drag, mörkhårig, med jätteljus hy, tänker mig henne som lite halvasiatisk även om det inte står något om det i boken.





homer yannos spelas av deniz akdeniz. hur lyckat det här blir tror jag verkligen beror på hur dom framställer honom. homer är ju en väldigt stor kille, lång och bred, och mycket en "buffel" om ni förstår, världens upprorsmakare i skolan och det tycker jag inte riktigt den här killen ser ut att vara ...





robyn mathers spelas av ashleigh cummings till vänster på bild och här tycker jag dom har prickat rätt. förutom att jag av någon anledning har fått för mig att robyn har kort hår?! är det bara jag som inbillat mig?





lee spelas av chris pang, till vänster, och det tror jag kan bli hur bra som helst! med på bilden är också från vänster "homer", "kevin" och "chris"





jag är excited, ser fram emot filmen så himla mycket!



ser skådespelarna ut som ni har tänkt er karaktärerna?

Kommentarer
Postat av: viktoria

jag har inte ens läst böckerna. är de något bra?

2009-11-16 @ 21:54:26
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: cary

aahh! åh vad glad jag blev när jag såg det här, jag har alltid älskat böckerna! hade nog också tänkt mig ellie lite mer rough. hon ser så väldigt petit ut där, lite för flickig... phoebe som fiona känner jag mig rätt skeptisk till... och homer. haha (nu bara klagar jag visst) men men, det blir kanske jättebra sen i filmen, när de är i sina roller. (Y)

2009-11-18 @ 23:55:52
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: Elli

HAr läst Imorgon innan kriget kom.

Sååå himmla bra!!! :D

Fick precis veta att det skulle bli film, är inte säker om man vågar se den, om den är dålig så förstör det allt ju!

Är också skeptisk om Homer men men :)



Kraaam!

2011-01-10 @ 19:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0