en vecka på solkusten

























vår vecka i almunecar, andalusien, spanien, var verkligen helt fantastisk. vi kom fram till vårt hus uppe i bergen i skymningen och utsikten var helt otrolig. långt ner såg vi almunecar, och de vitkalkade husen i gamla stan som klättrade upp mot ruinerna av en gammal borg. bortom byn såg vi det glittrande medelhavet och när solen gick ner om kvällarna var det ytterst svårt att skilja hav från himmel.

under mitt halvår i australien kom jag fram till att om det är något jag vill lägga tid, pengar och energi på under mitt liv så är det resor. prylar och materiella ting må skänka lycka för en stund men minnen och glädje från resor varar hela livet. ett minne av att gå upp vid gryningen, betrakta soluppgången och se hur en hel stad vaknar till liv framför ens ögon är ovärderligt. glädjen över att ha träffat fantastiska människor som kunnat ge dig en unik inblick i ett annat lands kultur och traditioner går inte heller att sätta ett pris på.

i love travelling. it gives you perspective.

Kommentarer
Postat av: linn

Du är såå himla vacker!! :)

2010-06-03 @ 07:59:00
URL: http://linsys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0