sista dan i australien













och jag är officiellt inte en au-pair längre. jag kan inte ens säga hur konstigt det känns att jag åker hem idag. 12.30 pm kommer taxin som ska köra mig till flygplatsen och 15.30 pm går mitt flyg. stopp i singapore och byta flyg i london. london till stockholm och i stockholm 11 am torsdag svensk tid kommer mamma, pappa och johanna stå och vänta på mig på arlanda, stockholm. jag kommer ihåg när dom vinkade av mig på flygplatsen i november, vi satt och åt clementiner och mackor som vi hade med oss och till slut stod vi alla bara och grät.

kan utan tvekan säga att det här är det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv. det bästa beslutet jag tagit och det fanns inte något som var mer rätt för mig än att åka hit. har redan skrivit massor om det så ska försöka hålla det kort .. men snacka om att jag haft the time of my life. melbourne, sydney, new zealand, great ocean road, geelong, ballarat, sorrent och olaglig tältning, världens största brasa och massiv fest på phillip island. fan vad roligt jag haft. jag har haft så fruktansvärt, stört, helt fantastiskt roligt i australien. jag har festat, shoppat, ätit, upplevt, älskat, skrattat, dansat, och framförallt TRÄFFAT så otroligt många helt fantastiska människor som jag kommer sakna så himla himla mycket. ingen nämnd ingen glömd.

det är verkligen bitterljuvt. det ska bli helt underbart att komma hem och träffa min familj och mina vänner hemma men det är förjävligt (pardon my french) att lämna världens bästa land och världens bästa stad och alla människor som betyder massor för mig här. bitterweet symphony ..

GOODBYE AUSTRALIA, GOODBYE MELBOURNE, IT'S BEEN ONE HELL OF A RIDE! ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: paula

vilket underbart avslutande inlägg :) har verkligen haft helt stört kul med dig! är så glad att jag fått träffa dig och vart en del av din upplevelse down under :) hoppas det känns skönt att va tebax i verkligeheten :P Y'R AWSOME :) <3 <3 <3 big love Paula

2010-05-13 @ 17:22:13
URL: http://paulasamuelsson.blogg.se/
Postat av: Vanda

Råkade visst snubbla in på ett bananskal här. Vilken underbar och upplevelserik resa det verkar ha varit. Det är faktiskt så att jag också är från norrköping och skulle mer än gärna vilja dra till Australien som au pair. Har drömt om Australien och au pair sen länge tillbaka. Dock så är det lite sorgligt att det inte finns några agenter som skickar au pairer till Australien i Sverige. Men om man söker privat såsom du har gjort, har du fått någon hjälp från någon med alla papper och sånt shit som man måste fylla i, eller har du gjort det på egen hand bara:) ihh hoppas på svar avundas lite din resa och jag hoppas att jag befinner mig i Australien inom ett halvår. Fasen man kunde nästan tro att det hade varit jag som hade skrivit den här bloggen. Känner så jävla mycket igen mig i dig. Så jävla trött på allt här hemma, vill bara träffa annat folk och se andra vyer!!

2010-05-29 @ 00:24:49
Postat av: Frida

Hej!



Hamnade på din blogg när jag sökte på au-pair bloggare från australien eftersom jag själv funderer på att åka. Jag har kollat lite på Australien, USA och England och undrar lite hur du tyckte det var att vara Au-pair i Australien? Hur gammal var du när du åkte, själv är jag 19 och har precis tagit studenten. Vore jätte kul om du vill skicka iväg ett mail till mig och berätta lite om hur det kändes att bara lämna allt hemma och se något helt nytt och hur det var osv. :) Det skulle nog hjälpa mig att sluta vela och faktiskt bestämma mig.



Kram Frida

2010-06-28 @ 12:56:44
URL: http://photobyfrida.devote.se
Postat av: Julia

Heej!



Verkar som att du har haft en riktigt bra tid i Australien! kul att höra.. Tänkte fråga lite om hur familjen som du varit hos ska skaffa ny aupair, och om du känner några fler svenskar som fortfaramde är kvar i Australien?



Jag ska nämligen åka som aupair om drygt en vecka nu, i Melbourne, och känner absolut ingen när jag kommer dit. Nervös!

Så skulle vara kul att höra hur du kände dig när du åkte, och om du, som sagt, känner någon svensk som är kvar? :) Tacksam för svar!



Och Frida, om du ser det här, kan du inte skriva ett inlägg till för jag ska ju som sagt också till Australien. Så om du bestämde dig för att resa dit så skulle de va kul å höras av:)

2010-07-01 @ 17:14:55
Postat av: julia

Heej!



Verkar som att du har haft en riktigt bra tid i Australien! kul att höra.. Tänkte fråga lite om hur familjen som du varit hos ska skaffa ny aupair, och om du känner några fler svenskar som fortfaramde är kvar i Australien?



Jag ska nämligen åka som aupair om drygt en vecka nu, i Melbourne, och känner absolut ingen när jag kommer dit. Nervös!

Så skulle vara kul att höra hur du kände dig när du åkte, och om du, som sagt, känner någon svensk som är kvar? :) Tacksam för svar!



Och Frida, om du ser det här, kan du inte skriva ett inlägg till för jag ska ju som sagt också till Australien. Så om du bestämde dig för att resa dit så skulle de va kul å höras av:)

2010-07-01 @ 17:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0