bal

212472-56

sista balmötet idag innan balen, börjar bli lite nervöst nu kan jag lova .. gick en tur igenom allting, från louie de geer till flygeln och sen tillbaks och allt sånt för att vi ska ha koll på vilken väg gästerna ska gå sen. fick även klasslistor med alla i hela norrköping som ska gå på balen av karin, eh. typ skitviktiga papper, vi ska visserligen bara ha dom för att kolla om nån som glömt sin biljett har betalat och alltså kan komma in ändå, men ändå, panik. för jag är ju verkligen inte världens ansvarsfullaste om man säger så. linn eller louise borde ha tagit papprena istället. men linn vägrade ta dom bara för att dom var så jäkla viktiga och hon ville inte ansvara för dom. aah. jaja. än så länge har jag ju inte tappat bort dom. och svarta ballerinaskor har jag letat som en galning efter. andrea sa nåt om att hon hade ett par, får hoppas på det, annars blir det de svarta herrskorna och de skär sig ju som galet med resten av kläderna .. usch. strumpbyxor ska man väl ha också antar jag, haha. sen började linn yra om nagellack och smycken och grejer, om man får ha typ neonrosa nagellack och stora smycken och så. jag tänker ha det i alla fall. inte massa stora smycken, men neonrosa naglar, haha. köpte ett nytt lack eftersom det gamla försvann någon dag där efter att jag kommit hem från cypern. det hade visserligen blivit helt tjockt och konstigt så det var nog bäst att det försvann så att jag blev tvungen att köpa ett nytt. 
 
är det bara jag som verkligen inte förstår mig på dom som inte går på balen? kollade igenom listorna förut och det är liksom en hel drös som inte ska gå. jag kan förstå om man är bortrest och så och verkligen inte hade kunnat komma, men utöver det? jag och bella snackade om det på mötet förut och hon sa att det ju kan bero på att man inte har pengar .. men kom igen .. okej, själva balen kostar 350, 450 kr, kommer inte ihåg riktigt, och det är ju ingen jättekostnad. och sen är det förstås balklänning, hår och smink och sånt om man är tjej, man man kan ju komma undan billigt med det om man anstränger sig. man behöver ju inte sy upp en klänning och gå till salong och bli friserad o gå till make up store eller face eller vad det nu kan tänkas vara och bli sminkad. går ju faktiskt att göra det själv. och är man kille är det ju i princip bara kostym att betala för utöver själva biljetten. det är ju inge superkostnader direkt?! man kan ju spara om det är så att man inte har så mycket pengar, liksom man vet ju att det är bal i trean och då skulle man ju kunna börja spara i ettan om det är så .. det enda alternativet som återstår då är att man vill inte. ööööh, förlåt om jag är fördömande eller nåt, men what the fuck?! hur kan man INTE vilja gå på balen? fattar det inte. det händer liksom en gång i livet och det hör till studenten och studenten tar man bara en gång i livet. och då vill man alltså gå miste om det. ae, jag fattar det verkligen inte. om det är så att oviljan att gå har att göra med att man inte har nån att gå med .. what the heck liksom, det är ju skitmånga som går ensamma och man skiljer ju inte direkt ut sig. är det så att man verkligen inte vill gå får man väl sätta ut en annons eller fråga ett ex eller vad fan som helst, om man inte har nån killkompis eller pojkvän att gå med.

det var balen det .. som det ser ut nu kommer jag i alla fall ha på mig en svart klockad kjol, vit långärmad skjorta (som jag förutsätter att mamma har men ärligt talat har jag inte kollat det än) och nu hade andrea visst inte hittat ballerinaskorna så det får bli ett par svarta pumps med rosett och en liten klack, dom är i alla fall jäkligt sköna klacken till trots.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag hoppas innnerligen att du skyddar de där satans pepprena som om de gällde livet... ;)

2007-05-31 @ 23:15:33
URL: http://linnandstuff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0