and i will try to fix you

sjukt mycket att göra just nu, jag har verkligen inget liv .. massor i skolan plus allt med belgien. att göra och har gjort den här veckan,

- skriftlig engelskauppgift tills dag
- svenskadebatt/rollspel om fyra författare idag, bland andra voltaire och swift, där man skulle vara en av författarna,  ha läst på om den personen, kunna försvara "sina" åsikter och sin tro och ställa frågor till de andra författarna
- stort historiaarbete som är det sista vi gör på kursen, skulle egentligen in vecka 43 då jag är i belgien meaning att vicky och jag skulle bli tvungna att lämna in det nästa vecka, men som tur var kunde vi lämna in det veckan efter lovet
- cirka 10-15 sidor i matten som jag måste göra, ligger efter trots att jag jobbar som en tok varje lektion
- andra hälften av geografiprovet på fredag vilket är på ungefär en 30 sidor (hade första hälften i måndags som också var på cirka 30 sidor, från början var allt tänkt som ett prov)
- franskaläxa tills på fredag, edith piaf
- har uppvärmningen på dramat på fredag
- måste fixa fika till dramat på fredag
- var på en ca en och en halv timma lång intervju om LS idag vilket betydde att jag missade matten, alltså ligger jag efter ännu mer nu och jag missade demokratikursen --> pernilla blev sur


hm, what else? det räcker visserligen gott och mycket väl det där .. sen har vi psykologiprov nästa torsdag. bara så att ni vet. det finns praktiskt taget inte ett ämne som det inte är nåt skitstort i just nu. jag har verkligen inget liv. har förmodligen pluggat mer nu dom senaste veckorna än vad jag gjort tidigare under hela mitt liv.

och ja just det, belgien har jag inte ens nämnt. det är,
- propositionen
- infobreaksen, kunna dom
- pjäsen, repetera och kunna den
- vara insatt i de andra ländernas ämnen
- ha skrivit diskussionsfrågor och ha förberett oss på de andra ländernas props och lectures

och allt övrigt praktiskt tjafs till det. hotell, resa dit och hem med tåg, flygbuss? matpengar, fickpengar? packning, kläder? vi åker ju förfasen jättesnart.

gaaah vad mycket saker det är i mitt huvud just nu. och det här är bara skolan och belgien och allt sånt. sen är det ju massa annat tjafs, ni vet, det där privatlivet som man ska ha? det dääära livet som man ska ha. tjafs med det. sånt jag skriver om i min fina rosa bok som jag köpte förra veckan, haha ;) what can I say .. jag gillar inte att inte ha kontroll över läget. får gå och skriva en lista till. listor is the shit.

men igår kollade jag heroes, det var ju en antydan till liv i alla fall. och ikväll ska jag förmodligen kolla fjärde avsnittet av gossip girl och leka att jag har ett liv. efter att jag har pluggat geografi, matte och franska.
tyck synd om mig. jag gör det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Linn

Listoholic! ;)

Jag har heller inget liv just nu, typ. Får seriöst dåligt samvete för att jag skriver den här kommentaren som tar typ 15 sek istället för att plugga. Snälla liv, kom tillbaks!

2007-10-10 @ 22:04:53
URL: http://linnandstuff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0