hyfsat intressant läsning

den här bloggen skapar minsann intressanta diskussioner. tydligen så stör sig väldigt många människor på denna blondinbella, eller isabella löwengrip som hon heter, på grund av diverse saker. förmodligen mest på grund av att hon har långt blont hår och är en "driven och målmedveten tjej som går i 2:an på jensen n, bor i innerstaden och jobbar extra på en juristfirma och driver org. tjejgruppen. " isabella är också hårmodell för
loréal och hon är även aktiv inom politiken då hon är ledamot för MUF Norrmalm och ordförande för MSU Jensen N. jag kan förstå att folk stör sig på henne, hennes aktiva liv och att hon "springer" på stureplan osv osv fast jag tycker verkligen inte det ursäktar helt idiotiska kommentarer. dock är vissa kommentarer helt klockrena.

en het debatt på denna blogg nyligen handlade om mysbyxor i skolan, och isabella är helt emot det och skulle aldrig kunna ha det i skolan då hon inte förstår hur man tänker när man har mysbyxor i skolan eftersom man då inte ser representativ ut. representativ för vad, undrar jag? i skolan får man väl klä sig precis hur man vill, herregud, att börja snacka om representativitet helt plötsligt, vad har det att göra med mysbyxor i skolan eller inte? det är väl en sak att man inte ska gå på jobbintervju i mysbyxor eller inte ha på sig det i andra, viktiga sammanhang, men i skolan? kom igen .. nja. jag kan förstå att man inte vill ha mysbyxor i skolan för att man helt enkelt inte tycker det är snyggt, och för att man tycker att det är något man har hemma, men att indirekt då säga att de som väljer att ha mysbyxor på sig i skolan once in a while är orepresentativa, det tycker jag är att ta det lite väl långt. spara representativitesdebatten till något viktigare.

anyways, det jag från början ville få med i detta inlägg var kommentaren nedan.

Postat av: Tim

Helt rätt. Mjukisbyxor bör tvärt förbjudas i skolan, arbetsplatser osv - det hör hemma i någon kickersförort.
Sen att jag, kanske av avundsjuka, på många sätt hatar dig ändå spelar mindre roll.

ett hett tips, läs inlägget och läs sen i alla fall några kommentarer. börja längst ner. roligast så! kan säga att undertecknad håller med de flesta som har kommenterat. jag menar, jösses, man är väl i skolan för att lära sig, inte för att se representativ ut? om det finns en lärare som omvärderar en elev enbart för att hon eller han har mysbyxor på sig i skolan är ju läraren helt dum i huvudet. lärarna sitter knappast och tänker, "nja, hon har mysbyxor på sig idag, hon är inte representativ i det, ig på henne". que, liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0