Vad jag bryr mig om är att se, som i slowmotion, när du går sönder inuti

People Sunbathing at a Park in Brooklyn Under the Manhattan Bridge, New York, New York State, USA Photographic Print by Yadid Levy

Även om vi inte är i New York är bilden ändå ganska lik hur det har sett ut i Norrköping den senaste veckan.

Helt underbart har det varit, solen har skinit, alla svenskar rusar utomhus och trycker i solen och glassförsäljningen går i taket. Helt underbart! Vi har suttit ute på varje rast och även på många lektioner, till de flesta lärares förtret, hehe. Men efter förra sommarens besvikelse till väder får dom faktiskt ta och vänja sig, våren och värmen är här och ingen vill gå miste om en solstråle. Vi har suttit ute och lapat sol, lyssnat på Håkan Hellström och försökt läsa i förberedelsehäftet till nationella provet i Engelska B, vilket som ni förmodligen förstår inte gått så bra.

Idag har också varit en underbar dag, sovmorgon och endast två lektioner. Ett gäng i klassen gick först till Folkparken för att kasta lite frisbee och sedan till Halvars för att vräka glass. Jag fick en specialare, en chokladkula, en polkakula och mjukglass i våffla- allt doppat i choklad. Första glassen på Halvars måste ju firas ordenligt!

Kameran har inte varit med på ett tag, främst på grund av oladdade batteriet, så bara för att jag har laddat batterierna nu tog jag jättemånga kort under dan. Säg också att Linn hade tagit grymt bra kort på cupcakesen som hon, jag och Sandra gjorde i lördags. Känner mig helt senil som inte kommer ihåg vad jag gjorde förra helgen .. Jo, just det, nu kom jag på det. Haha. Inte så senil after all.

Har i alla fall tagit en hel del kort, och dom kommer kanske upp också någon dag om min sladd till kameran börjar samarbeta med mig någon gång snart och blir hittad ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0