Årsresumé



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Det mesta är väl nytt egentligen. Var i Barcelona, Italien och Turkiet. Jag körde bil. Fyllde 18. Hade 18-årsfest. Tog körkort. Åkte utomlands själv med en kompis för första gången. Köpte kokosnöt direkt på stranden.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Tvivlar på att jag gav några förra nyåret faktiskt.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nope.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, mormor.
5. Vilka länder besökte du? Spanien, Italien, Österrike, Tyskland, Danmark, Turkiet.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Mer glädje och lycka. Mer stabilitet. Mer sol och värme på sommaren. Att HM rycker upp sig från sin jävla svacka som har pågått typ forever känns det som!
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? Min almenacka är i skolan .. Men 25 november kan jag iofs utantill, dagen jag tog körkort! 13 juli var också jävligt speciellt, för då blev jag myndig. 19 december firade Alex och jag två år.
8. Vad var din största framgång 2008? Att jag lärt mig att man blir starkare av att falla.
9. Största misstaget? Vet ej.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Hjärnskakning, diverse andra skador och massa förkylningar och feber.
11. Bästa köpet? Förmodligen Barca-resan.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och mat.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mitt körkort!!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Åh, orka.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Varit i skolan lite mer .. hah. Inte bara skitit i saker när dom blivit jobbiga utan tagit mig i kragen och bara gjort dom. Tränat mer. Varit mer ödmjuk och empatisk.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Gråtit över saker som inte var värt det. Ätit onyttig mat. Bitchat, haha.
18. Hur tillbringar du julen? Hemma med famij.
19. Blev du kär i år? Nope. Om inte typ crushen på Edward Cullen räknas, hähä?
20. Favoritprogram? Åh. Om jag bara får säga ett måste jag nog säga True Blood. Senaste säsongen av DH har dock varit jävligt vass, liksom GG har varit riktigt spännande. OTH har sorgligt nog gått ner sig. Heroes är som alltid bra förstås och Fringe har också varit spännande. Att titta på 90210 har varit som att äta choklapraliner också dock.
21. Bästa boken du läste i år? Åh vad svårt. Twilight-serien, hähä? Men jag måste ju ha läst fler böcker än dom .. Hm. Men jag kan inte komma på dom nu. Eh.
22. Största musikaliska upptäckten? Civil Twilight, åh. Carolina Liar.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ohja.
25. Något du önskade dig men inte fick? Nae?
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?  Då var jag nog bara med familjen och vännerna vad jag kommer ihåg, det blev dock en sista minuten-utgång som resulterade i gratis drinkar :)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? En hel jävla del.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Klädstil antar jag? En ganska experimenterande stil som tagit några steg tillbaka mest på grund av lathet, inte feghet.
29. Vad fick dig att må bra? Musik, bra tv-serier, Barcelona som fan. Vårt hus och poolen i Italien. Sovmornar. Fina värda vänner. Familjen.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Robert Pattinson och Zac Efron, tyvärr. Hahahahaha.
31. Vem saknade du? Mormor.
32. De bästa nya människorna du träffade? Träffade jävligt många roliga människor i Barca :)

Kommentarer
Postat av: sandra

muuuums på pattinson höhö :D årets ögongodis for sure!!!

2008-12-31 @ 11:54:48
URL: http://zandralicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0