Om att aldrig vinna tävlingar

Glamourös morgonrock från Vera Velour. Klassisk lyx! Rimma och vinn...

En sak som är bra med att vara sjuk (eller bra och bra, det beror på hur man ser det) är att jag plötsligt har massor med tid över. Tid som jag har spenderat på att delta i en hel massa tävlingar. Vilket är extremt ovanligt för att vara mig. Jag är aldrig, aldrig, aldrig någonsin med i tävlingar av den enkla anledningen att jag aldrig vinner. Och jag är faktiskt inte bara bitter, fram till kanske tolv års ålder deltog jag i varje tävling som fanns, verkligen varje pyttelilla tävling. Och jag vann aldrig. Eller jo, jag vann faktiskt en gång. Det var en julmarknad, traditionella lotter, och jag vann första pris och fick välja vad jag ville av det som låg på bordet. Jag valde en Bambi-kudde. Men jösses, vilken fin Bambi-kudde det var sen.

Anyways. Det är den enda saken jag kan komma ihåg att jag vunnit under hela mitt liv. Aldrig vunnit något på alla dessa jävla hjul på Liseberg och Grönan, aldrig vunnit något i de där tävlingarna när man ska skicka in sitt namn och hoppas på det bästa. Ni vet själva vilken uppsjö av tävlingar det finns. Så jag slutade delta helt enkelt, jag blev bitter och fick nog av det. Tror mer på tävlingar där man ska använda sin egna förmåga, som att skriva något till exempel. Motivera varför man ska vinna en grej (då jävlar!) eller, som jag gjort de senaste dagarna, rimma på grejer man vill vinna. Hur bra är inte det? Tomten Ebba lottar ut grejer från sin egen önskelista som man då ska rimma på. Det tror jag mer på. Då jävlar.
Nu förväntar jag mig verkligen att vinna. För ja, jag blev nöjd med rimmen. Satt och pulade med dom ett bra tag kan jag lova. Så fasen vad sur jag kommer bli om jag inte vinner nåt.

PS: Visst ser morgonrocken på bilden väldigt mysig ut? Och väldigt rosa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0