Valentine's day




Jag hade i alla fall en fin alla hjärtans dag med mycket kramar. Träffade inte på så många dock eftersom jag bara hade IV. Efter IV:t bar det i alla fall iväg till skolan för att dela ur rosor. Ingen ros till mig dock, jag blev nästan lite ledsen där. Men jag fick massa annat fint, så jag blev glad sen igen, haha. Dom visade för övrigt Brokeback Mountain i skolan också!

Nån jävel snodde ju min plattång på gymet så mamma och pappa hade köpt en plattång till mig i alla hjärtans dag-present, aw, då blev jag riktigt glad!
Var hemma till tolv, lagade lunch och kollade senaste avsnittet av One Tree Hill, haha, fy fan vad illa alltså det som hände ..



På kvällen kom syster ut och hade tagit med sig godis, jag gjorde pizza och hela familjen satt och myste och pratade på kvällen. Fin dag!



Skrev en insändare på franskan faktiskt med rubriken, Le jour de Saint Valentine - un jour de joie ou angoisse? Vilket betyder Alla hjärtans dag, en dag av glädje eller ångest? Kändes som ett ganska aktuellt ämne, surprise surprise. Tycker verkligen att det är så otroligt överhypat och det känns bara som en enda stor tävling om vem som ger bort mest grejer och får mest grejer, typ som att den som får mest grejer är mest lyckad ungefär. Njae, kommersiella helger, nej tack. Man borde ju som sagt visa kärlek alla dagar om året, och vem blir inte gladare för några röda rosor en helt vanlig tisdag istället för just på den hypade 14 februari? Man förväntar sig så mycket också och inte sällan blir man besviken.

Men lite smågrejer till dom man tycker om är såklart aldrig fel, som några fina ord, ett personligt mejl (♥) eller några chokladbitar. Hoppas ni hade en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0