Ångestframkallande dyr väska


Lite sån här stil på väskan men ändå inte, min är mycket finare ...

På vägen tillbaka till tåget från Florens gick vi igenom marknaden igen och jag gjorde lite impulsköp .. Köpte lite små souvenirer som dock var så pass billiga att det inte var så mycket att ångra, men åh, jag köpte den dyraste väskan jag någonsin köpt. Italienarna är ju som ni vet väldigt duktiga på läder och italienskt skinn är ju väldigt känt och det fanns väldigt många läder och väskstånd längs vägen så mamma och jag stannade till sist på ett och jag gick därifrån med världens finaste väska. Som dock kostade 185 euro. Förstår ni hur mycket pengar det är?! Snacka om att jag hade ångest efteråt.

Vi prutade lite (eller ganska mycket) och fick ner den till 140 men det är fortfarande fruktansvärt mycket pengar och den dyraste väska jag någonsin köpt. Men jag är nöjd, ändå. Den är fruktansvärt fin! Långt, fint axelband så man kan ha den på axeln också och ganska mycket "old school" och den där skolboksväska-stilen. Den är ganska stor ändå måste jag säga, men jag har tänkt att ha den i höst så jag får plats med böcker och kollegieblock i den. Den har väl ungefär en hundra fack och fickor lite överallt, pennhållare, stora och små fack. Fick äkthetscertifikat med i alla fall som jag inte kunde förmå mig själv att slänga, haha.

Så det var det dyraste inköpet på den här resan, om man säger så!

Kommentarer
Postat av: mickis

haha, jaa hon ska komma hem nån gång idag så det är nog lugnt :) jag informerar henne ;b

Postat av: Linn

Det gäller att köra hela skolstilen ut under sista året ;) Vi ses på lördag sugarpie! Puss

2008-06-29 @ 17:34:30
URL: http://linnandstuff.blogg.se/
Postat av: Sandra

sounds naaaz :)

2008-06-29 @ 21:37:25
URL: http://zandralicious.blogg.se/
Postat av: ulrika

Hej!

Jo, vi hade så kul! Har ni det bra i Italien?

Hur håret sätts fast vet jag inte riktigt, men fint var det =)

Blir lite sugen på långt hår själv ibland..

2008-06-29 @ 21:49:12
URL: http://colorelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0