Lång måndag

Hamburger and French Fries Tin Sign by Marty Mummert

Jag hade världens längsta dag igår. Det värmande telefonsamtalet på morgonen till trots så blev det en ganska jobbig dag sen ändå. Historia, geografi, svenska, plugga idrott, läsa Doktor Glas, mentorstid och engelska, där jag faktiskt vann en tävling och fick ett skrivblock, och där vi visserligen fick sluta tidigare så jag tur nog hann med 14.25 bussen hem. Men ändå. Var hemma i cirka en och en halv timma, åt, och åkte in till jobbet och jobbade i fyra timmar. Fyra otroligt långa och sega timmar, trots att det var relativt roligt folk som jobbade. Ont i benen och föttena fick jag också. Men det är väl det som händer när man har gått en hel dag i skolan också antar jag ..

Idag då. En väldigt lugn dag, endast en lektion, idrott, där vi ska lyssna på nån kille. Ingen franska heller för att franskaläraren var sjuk, vilket resulterar i sovmorgon till 11.10 för mig. Jo, jag tackar jag! Tänkte åka hem och käka lunch, vila lite, och sen åka in och jobba tre timmar vid fyra. Helt överkomligt.

Har förresten drömt helt sjuka drömmar inatt. Blir ju nästan rädd för mig själv när jag vaknar ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0