Life is wonderful



Mickes pass var inställt igår till min och Vickys stora besvikelse, mah. Passet som ersatte var helt okej, men inget extraordninärt. Blev bättre och bättre mot slutet men musiken var inte speciellt bra ..

Satt helt ärligt och tänkte på mat konstant under bussresan hem - jag älskar att plåga mig själv med att tänka på mat jag tycker om när jag är sådär riktigt hungrig. Det var faktiskt inte första gången jag gjorde så igår .. På idrotten gick jag och Sofia en promenad runt Strömmen vid Åbackarna och mot slutet tillbaks mot skolan började vi plåga oss själva, haha. Det som kom upp var bland annat; friterad fläskfilé med sötsur sås, grillat i alla dess former: fläskfilé och kycklingfilé bland annat, tzatziki, pastasallad dränkt i dressing med massa örter och pestokryddad pasta, grillad kyckling, fetaost, sallad, gurka, tomat och vitlöksmarinerade soltorkade tomater. Gott!

Vi blev helt lyriska när vi gick där vid vattnet under solstrålarna och såg alla fantastiska hus som ligger utmed vattnet .. Funderade lite på vad de kunde kosta. Miljonhus, that's for sure i alla fall. Helt otroligt enorma, vackra hus, med stora sluttande gräsmattor, egna bryggor och klippor vid vattnet, ja jösses. Helt otroligt fina var dom. Där skulle man bo någon vacker dag, eller som Sofia sa, man kanske skulle gifta sig rikt, haha!

I alla fall, kom hem efter träningen igår och då stod pappa och grillade, vardagslyx! Blev skitglad, det gjorde hela min dag. Bara för att det är så varmt nu vill jag grilla exakt hela tiden .. Jag skulle lugnt kunna äta grillad kycklingfilé varje dag i flera veckor, det går ju att variera det med tillbehör i all oändlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0