Full fart mot helgen

Hair Raising Experience Art Print by Mike Hollist
En hårresande erfarenhet, yes, indeed

Vi var i Stockholm igår som sagt. Väldigt intressant guidning på Drottningholms slottsmuseum och därefter in till stan. Den flotta, storslagna lunchen jag hade räknat med uteblev tyvärr och Linn och jag hamnade på ett Wayne's utan bakpotatis, fy skam. Vid bordet framför oss satt först fyra skitsnygga britter och därefter en familj inte fullt lika snygga finnar. Internationellt värre. Köpte världens finaste tröja någonsin på Beyond Retro. Dog lite. Tog tåget hem vid tre, mötte syster, beställde med pizza upp och käkade, snackade och gjorde mig i ordning.

Kom inte till final i lucia-uttagningen. Kom i näst sista gruppen. Alltså gruppen innan finalen. Vilket var så.fruktansvärt.irriterande. Det var 81 som hade anmält sig, men alla dök inte upp. Först skulle man presentera sig bara, och från det gick man vidare till semi, vilket jag gjorde. Träffade en skitgullig tjej, Sofia, som också sökte så vi gick och fikade efter att vi fått reda på att båda två gått vidare till semi, för vi skulle inte vara tillbaka förrän en och en halv timma senare. Kom tillbaks vid halvnio, och då var det tjugo tjejer i semi. Vi delades in i två grupper och fick gå in och sjunga lucia-sången i grupp medan två musiklärare gick runt och lyssnade hur var och en sjöng. Så blev det då ytterligare än utgallring bland de tjugo ner till tolv, och både jag och Sofia kom med. Sen fick vi tolv gå in och sjunga en gång till och fem skulle gallras ut, och kvar skulle det då bli de sju som kom i final. Och tyvärr åkte jag där. Så jävla irriterande. Som att snubbla på målsnöret. Speciellt när det kändes som att det verkligen gick bra. Så jo, jag blev sjukt besviken. Men, vad ska man göra. Inte så mycket. Kan, inte göra så mycket. Men irriterad, besviken och ledsen blev jag i alla fall. Mök. Med tanke på att jag tänkt söka sen min syster var med för sex år sen. Och verkligen tänkt på det hela gymnasiet. Och åkte hem från Sthlm för det. Och var uppe halva natten och lockade håret, plus att jag gick upp skittidigt på morgonen och fixade håret och lockade och gjorde mig i ordning och grejer. Mök.

Hade körlektion i morse, som gick sjukt bra. Kör helt på eget bevåg nu, allting utan hjälp eller vad man säger, och från körskolan till Vägverket körde jag helt perfekt, hon hade ingenting whatsoever att anmärka på. Sa att om det hade varit min uppkörning på den sträckan hade jag fått mitt kort. Miao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0