Höstmarknad och mys




Det här har varit en riktig hösthelg. Fredagen var väl inte roligaste dagen någonsin dock, med begravning och allt. Efterföljande fika och middag hemma hos oss med de närmaste, 13 personer blev vi. Åt potatisgratäng, helstekt oxfilé, bearnaisesås, pepparsås och drack en hel massa rött. Placerade alla kusiner i gillestugan med Singstar och Guitar Hero och kvällen var räddad ... Tog bussen in till Alex runt tio och det var den dagen och kvällen.

I lördags var Linn, Sofia, Linn och jag på höstmarknad på Färgagåden, helt underbart. Vädret var perfekt och löven hade fått den där orangeröda färgen. Vi gick där bland honungsburkar, marmelad, sylt, ost, skorpor, mysli, rapsoljor, svamp, stickade vantar och mössor, diverse honungs och oljekrämer och cerat, bodybutters med alla möjliga dofter, brända mandlar, te och kolor och kände oss allmänt nyttiga och höstlika. Vicky och Sofia gick in till sta efter ett tag och Linn och jag stannade lite längre.




Vi åt så mycket honung så jag vet inte vad .. Citronhonung, chokladhonung, jordgubbshonung, junihonung, julihonung och citron/limehonung. Citronhonungen var helt underbar, dom hade en återförsäljare i Knäppingsborg så ska bege mig dit och köpa en burk eller två, tänkte jag.

Provsmakade också lokalproducerad feta/fårost, naturell och marinerad, musli, rapsolja med bröd och massa annat. Fick hur många krämer som helst insmorda på händerna, med honung i, med rapsolja i, med mjölk och honung, med melon .. Händerna var minst sagt mjuka när vi gick därifrån om vi säger så! Det var även äppelpajstävling där vem som helst kunde  lämna in sin äppelpaj till bedömning men tyvärr fick inte vem som helst provsmaka ...


När försäljarna började plocka ihop sina stånd körde Linn och jag lite photoshoot, tog massor med urfina kort vid strömmen med diverse poser och ansiktsuttryck, haha. Åkte till Alex sen efter det och myste med honom hela lördagskvällen =) Urmysig lördag.

Kommentarer
Postat av: Linn

ååh det var en bra dag! Bilderna blev finfina och jag är sååå dum som inte skickat dem än, men jag ska! Snart! Puss

2008-09-26 @ 03:50:58
URL: http://linnandstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0