it's complicated, it always is

idag har jag inte gjort något vettigt överhuvudtaget. sov länge  fast jag vaknade flera gånger och drömde skumma drömmar. drömde att jag, vicky och mamma och pappa var på naxos på typ en tröstresa för att halva min och vickys öluff blev ruined eftersom vi blev sjuka och väl på naxos på stranden stötte vi på britten ben från ios. vicky och jag typ halvgömde oss, kommer ihåg att jag gjorde det i alla fall, för att jag tyckte det var pinsamt att vi var där med mina föräldrar. i alla fall, ben sa "five minutes girls, five minutes!" till oss vilket syftade på att vi var tvungna att vara klara om fem minuter. sen kommer jag ihåg att jag vicky och sofia var på vårt hotellrum och provade bikinis och vi var där i säkert två timmar för jag kunde inte bestämma vilken bikini jag skulle ha och provade typ tiotals, mina och  vickys ...


jösses. det är så skumt att man så ofta är medveten i en dröm om att man drömmer. jag är jätteofta medveten i drömmen om att jag drömmer, och frågar alla i drömmen om det är en dröm eller inte och speciellt när det är en jättebra dröm, så säger jag jämt typ "ja, men då hoppas jag verkligen inte att det här är en dröm .. för det känns verkligen som en dröm". men alla i drömmen säger att det är på riktigt, typ som att mamma och pappa sa i drömmen att ja, vi är verkligen på naxos, det är ingen dröm, och då känns det som att det är på riktigt. sen när man vaknar fattar man liksom inte hur man någonsin i drömmen kunde "luras" att tro att det var verklighet eftersom man ändå var så pass medveten att man faktiskt ifrågasatte om det var på riktigt eller inte?


åååh, nattsvammel. men jag blir faktiskt riktigt förvirrad för att jag så ofta i drömmar fattar att det är en dröm.


lånade sjätte hp-boken idag i alla fall, läsa läsa läsa. för övrigt gjorde jag nada.


varit hos syster hela kvällen i alla fall, vi åt dip, vilket jag äter jämt nuförtiden känns det som. sa till hanna att det var hennes fel att jag blivit så beroende av dip, för innan hon typ "introducerade" dip och speciellt då fresh island-dip så åt jag det aldrig.


tittade på "kalenderflickorna", sjukt mysig och feel-good film. fina julie walters var ju med och då kan det ju inte bli annat än bra ...


körde hem sen och tänkte på hur mycket jag tycker om att köra på natten, i totalt mörker. inga bilar nånstans i princip, tomma rondeller, bara grönljus. tänker väldigt mycket när jag kör då. synd att bensinen är så dyr bara, annars skulle jag åka ut med bilen på natten och tänka oftare, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0