and i know we won't touch for months


and i know we won't touch for months, with an ocean between us ...

jag kan inte beskriva med ord hur bra den här låten är och allt den får mig att känna just nu. vill typ gråta när jag hör den, är bara så himla känslig för allt nu typ för att jag ska åka om två veckor.

åh herregud, två veckor .. jag kom ju nyss?! can't believe it. jag har verkligen haft the time of my life här och att åka hit var det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. jag ångrar det inte för en sekund och kunde inte vara gladare att jag åkte hit. hit, till andra sidan jorden, till australien och till världens bästa, världens underbaraste melbourne.

och alla mina underbara vänner här .. alla människor jag träffat. alla underbara, helt otroliga människor som jag kommer sakna så mycket så att jag inte vet vart jag ska göra av mig själv. jag åkte hit från ett liv för att skapa mig ett annat och nu har jag helt plötsligt två liv och två hem. och nu måste jag lämna mitt ena hem för att återvända till det andra. likaväl som det är underbart är det heartbreaking.

jag vet inte ens vart jag ska börja med alla saker jag kommer sakna när jag åker härifrån. med sverige vet jag vad jag saknar, jag kan rada upp sakerna jag saknar mest (utöver det självklara som min familj såklart) men med melbourne och australien vet jag inte ens vart jag ska börja för jag kommer sakna ALLT. har nån slags lista på word på typ tre sidor men den täcker bara en bråkdel. är väl egentligen bara enklast att säga att jag kommer sakna precis allt.

jag har nog aldrig haft så många, och så många nära vänner som jag har här. har nog aldrig stått så många människor så nära som jag gör här och nu. vi kommer från hela världen, från sverige, från kanada, från usa, från frankrike, från italien och vi träffas här i en stad i australien och knyter vänskapsband för resten av livet. en stad kommer förena oss för resten av livet. lustigt när man tänker på det. hur många olika länder vi kommer ifrån och att vi alla har kommit till samma plats och träffats här. och att sen tänka på att vi alla måste åka tillbaka dit vi kom ifrån förr eller senare breaks my heart. för det är inte superenkelt att bara flyga till frankrike för en film eller utekväll eller lite tjejsnack. thank god for skype!!

måste väl typ börja packa min väska nu för att se hur (om) mycket övervikt jag har och hur mycket grejer jag måste lämna här. ska lämna en del kläder, lite skor, smycken och sånt. hoppas att det klaffar för jag vill verkligen inte lämna mer än nödvändigt och vill/kommer definitivt inte lämna en enda grej som jag köpt i australien ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0