april april



det känns som att jag säger 'oh vad jag aldrig uppdaterar längre' hela tiden och det gör jag förmodligen också. en anledning, två veckors skollov i australien.

om jag fyllde år skulle jag önska mig boken ovan och första säsongen av glee som precis kommit ut på dvd; 13 avsnitt och massa extramaterial för 50 dollar. som hittat.

sist jag skrev skulle jag visst ut på chapel st med maja och cecilie, am i right? fredagen den helgen spenderades med maja och cecilie hemma hos cecilie. vi kollade på film och vallfärdade till safeway och köpte cookiedough, tim-tams, dips, chips och läsk. pizza och vitlöksbröd inte att förglömma. haha. måste också erkänna att vi töntigt nog tittade på high school musical, maja hade aldrig sett den och oavsett hur cheesy och dålig den är så var vi ändå tvungna att introducera henne för hsm-världen. haha.

vi var ute den lördan, en sväng till curtin house i city och sen fitzroy och smith st. först var vi på nåt bands album-launch i en dodgy bar nånstans och sen på panama dining room, sen ett annat ställe, sen mcd och sista stoppet var cecilies säng. skönt.

söndan har jag inget minne av och sen vet jag inte så mycket mer förutom att jag varit i sydney förra fredan-söndan? tror mitt minne är kort eller nåt. var ledig måndag och tisdag den här veckan, det var väldans trevligt. varit med paula mycket de senaste två veckorna, hon flyger ju till perth på tisdag =/ vi har kollat so you think you can dance och ätit glass mest, haha. snackat om jorden runt-resor och om att åka till sydamerika och couchsurfa, vore så himla kul. om jag ska åka världen runt vill jag helst till asien, afrika och sydamerika. usa kan man göra sen och australien har jag sett nu. vill göra eastcoast plus ev. northern oz och perth också dock ... vi var på southland i tisdags också, har inte varit där förut och ååh vad bra det var och ååh vad jag ville köpa massa massa massa grejer. shoppingen här är ju för bra alltså!

sydney får ett separat inlägg när jag har mer tid.

denna helg; barnvakt ikväll, träffa cecilie förmodligen, imorrn in till stan med cecilie och paula och kolla so you think you can dance-grej 12-3 (de två som åkte ut från top 6 igår kommer till melbs och ska uppträda) NICK OCH JESS! i'm exciited. sen utforska city lite mer ingående, käka middag i stan och sen ska celie och jag förmodligen på mamma mia the musical på kvällen. på söndag ska jag träffa en ny tjej, en fransk au-pair som heter cloë och vi ska hitta på nåt, vet inte vad än. det blir nog bra, måste träffa lite nytt folk med tanke på att nästan alla mina kompisar har och åker hem inom typ närmaste veckan ...

nu blev det här inlägget fasligt långt i alla fall så jag säger hej och går och städar, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0