san diego baby


hejdå sverige


fotbollsträning


seaworld

there's only so many days you can have chocolate-cheerios and nutellatoast for breakfast ..

jag är framme! sedan en vecka tillbaka ungefär. flyget stockholm-köpenhamn gick väldigt smärtfritt, lite krångligt att komma på planet till new york från köpenhamn (korsförhördes innan ungefär) men väl på planet så gick det bra. framme på newark i new york var det kaos, kan egentligen inte beskriva det bättre. varmt, rörigt och högljutt. gick igenom customs, re-checkade in min väska. flyget new york-san diego var väl inte jättekul kanske men fram kom jag i alla fall!

blev upphämtad på flygplatsen och efter lite krångel (vi hittade inte varandra) så åkte vi in till stan, hela familjen inklusive den förra au-pairen som skulle flyga hem då på kvällen, minus mamman som vi mötte upp senare. vi gick runt lite i downtown bara och sen gick vi och åt på ett pizzaställe.

i måndags var vi på stranden, en av alla dom som finns här runtomkring som heter moonlight beach. tydligen är det ett helt annat klimat på stränderna, vattnet är skitkallt, luften är lite kallare och det samlas alltid massa moln som kommer in på kvällen (tror jag) som inte skingras förrän framåt lunch nästa dag. så på kvällarna är det alltid som en jättetjock molnridå över stränderna som går som en jätteskarp linje, ser jättelustigt ut och svårt att förklara. kan försöka ta en bild nån gång.

i tisdags var vi på seaworld vilket var helt galet! verkligen superamerikanskt och jättecoolt. seaworld är alltså som det låter, en djurpark med vattendjur (späckhuggare, valar, delfiner, stingrockor, osv osv) och lite som ett nöjesfält också med bergochdalbanor och massa andra roliga grejer. dave fixade så att jag fick fripass dit för resten av året för bara 69 dollar, hur bra som helst! var på en späckhuggarshow (späckhuggare heter killer whales här så förstod inte riktigt först) och en delfinshow som var helt sanslös. jag pratar alltså sprutande fontäner, rök, papegojor, akrobatik och vita duvor ... hahha. det var helt jävla stört. delfinerna hade mer en biroll...

förutom det har vi hängt vid poolområdet här där jag bor som är hur fint som helst. jättestor pool, jacuzzi och helt enorma grillar som dom som bor här på området får utnyttja.

nu ska jag strax åka iväg med familjen och käka pizza tillsammans med jack's fotbollslag. efter det ska jag åka till carlsbad och träffa en brasiliansk tjej som jag ska hänga med ikväll. imorrn blir det shopping (YES!) och beachen. sweet!

och ja just det, nämnde jag att allt är sanslöst billigt här?! kläder kostar typ ingenting, farligt, farligt .. har inte köpt nåt än dock men det löser sig nog imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter det! Vad kul med lite uppdatering:) Har hört en del från m&p. Såg bilderna du lagt ut på FB. Vilka maffiga och vackra djur späckhuggare är alltså. Helt otroliga! Och de där ålarna eller vad det nu var, de såg ju ut som dem i Lilla Sjöjungfrun. Du har inte sett nån VS än;)? Puss puss gumman!!!

2010-08-22 @ 14:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0