baby it's cold outside






bilder från covent garden förra lördagen

inte direkt varit superpigg de senaste dagarna av uppenbara skäl. så himla irriterad över att jag varit jättesjuk två gånger inom loppet av sex veckor. halva lönen varje vecka har gått till taxi t/r till läkaren och mediciner liksom. kul jul. väldigt tacksam över att jag har så fina föräldrar dock som har hjälpt mig lite på traven med alla jäkla kostnader.

men nu ska jag sluta deppa. det kunde ju varit värre liksom! jag kunde ha haft feber och mått allmänt kasst också - men jag hade bara ont i örat! haha.

i tisdags kväll var jag på ikea med lina och malin. det tog oss två timmar att komma dit ungefär och det skulle ligga nära oss sades det. eeeh. en konstig grej med bussförarna här är att dom helt plötsligt bara kan få för sig att sluta köra bussen. vilket hände precis i tisdags kväll. halvvägs till tottenham hale station annonserade bussföraren att han inte tänkte köra längre än till nästa stop för att det var för mycket trafik. jaha, men vad kul. vi blev avsläppta nånstans och vi hade inte en aning om vart vi var. lyckades leta oss fram till tottenham hale station i alla fall, vartifrån vi skulle ta ytterligare en buss som skulle stanna utanför ikea. väl på stationen upplyser en vänlig själ oss om att den bussen inte kommer komma, av oklara anledningar. så det var bara till att ta en buss därifrån till ett annat ställe och sen ta en buss därifrån till ikea. men till ikea kom vi! åt lite köttbullar och köpte marabou, pepparkakor och julskum. sjukt värt.

grant kom upp till crouch end igår snön till trots vilket var väldigt mysigt och uppskattat. vi gick till vårt stammishak och jag drack pepsi istället för öl på grund av att jag äter antibiotika. hahhah. ja, there's a first time for everything eller vad är det dom säger?

nu ska jag och mitt ledsna öra sova för jag har en stor dag framför mig imorgon. ska träffa kathi (trevlig tysk tjej jag träffat som har sin tjej på samma skola som katie) och vi ska in till oxford st. liberty, primark och topshop står på schemat. jag återkommer om jag överlever och inte hamnar under en hop med galna turister och kläms till döds.


Kommentarer
Postat av: Petra

va mysigt det ser ut!

2010-12-20 @ 10:52:21
URL: http://tvtown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0