friday night



riktigt bra dag. imorse var det så kallt att det blev rök när man andades ut - i melbourne, australien! det var riktigt, riktigt kallt. eller ja, kallt och kallt .. inte sverige-kallt kanske men definitivt australien-kallt. cecilie och tallulah var här på playdate idag och det var supermysigt. vädret vände sen och det har varit soligt, varmt och skönt hela dan! sol gör så himla mycket, makes you come alive.

sitter barnvakt åt tjejerna nu ikväll, dom sover nu så ska ta en dusch och sen kolla på atonement som går på tv - himla bra film. sett den förut men den tåls att ses igen. cecilie skulle ha kommit hit men hennes hostmom is running late på jobbet så får se om hon hinner hit. annars tar jag tåget till henne senare och så sover jag där, mysigt. vi skulle ha beställt pizza från crust eller pizza hut, får se om vi gör det hos henne istället.

det här kommer bli en mysig helg. vet inte vad jag gör imorgon förutom att jag ska skypa med mamma, pappa, syster och sen träffa r imorrnkväll, lite film och laga mat där förmodligen. på söndag ska jag till vic market med celie och maja på dan, handla lite souvenirprylar, typ i love melbourne t-shirt, haha. och så tänkte jag väl träffa vicky och sofia på söndag kväll nånting, som förmodligen lämnar mig för brisbane på torsdag!! sen träffar jag inte dom på tre månader då dom kommer hem till sverige i juni. hmm. inte okej!

var och fikade inne i city med katrine och ida häromdan också förresten, det var också supermys. hittade ett café bland de små trånga, underbara gränderna i city som hade öppet sent och det blev tjejsnack på högsta nivå i några timmar.

bio med cecilie nån gång nästa vecka, så himla många filmer jag vill se ... jag vill se dear john, remember me med robert pattinson som opens nu i helgen och the blind side med sandra bullock, som hon fick en oscar för! och så borde man gå och se hurt locker också, med tanke på att den fick 6 oscars. mycket bio framöver verkar det bli.

måste köpa några jeans nånstans också i helgen. fryser ihjäl på mornarna, får åka till dfo eller nåt. har inte shoppat på forever, så himla pank nu för tiden, haha.

dagens i-landsproblem: hur ska jag klara mig utan tim-tams i sverige?!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Och hur ska jag klara mig utan KIT KAT CHUNKY i Sverige?? :O

2010-03-13 @ 00:11:31
Postat av: Alexandra, KAKHUSET ♥

Haha :D

Jag har hört att timtams finns att köpa i Sverige också! :)



Kram!

2010-03-25 @ 22:40:06
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0