come with me friday don't say maybe

hej älsklingar! nu är jag i london. flyget gick bra, lågpris är lågpris och ett par timmar står man ju ut. blev mött på flygplatsen av hela familjen och blev välkomnad på bästa sätt - med latte och en tjock guide-bok om london från föräldrarna.

det är världens mysigaste hus och jag är så glad för det! verkligen engelskt och byggt på höjden. mitt rum är allra längst upp och det är supermysigt, jätteskön säng som tur är haha. har packat upp väskan och sådär och hängt in alla kläder så det känns skönt.

igår var vi bara hemma, det tog en stund att komma hem från stanstead och sen kollade vi bara lite på film och jag lekte med barnen och så. senare på kvällen lagade pappan thai och vi drack massa vin och bara pratade. efter två dagar här kan jag konstatera att dom dricker väldigt, väldigt mycket vin här. hela tiden. haha.

jag träffade malin från linköping senare igårkväll och vi gick och drack (ännu mer) vin på en pub här i crouch end, himla mysigt ställe men inte jätteroligt folk så vi åkte till camden istället. hade en himla rolig och ja, ganska galen, första kväll i london. mer än så ska nog inte nämnas, haha. men jag hade väldigt, väldigt roligt i alla fall!

idag har jag varit på cykelutflykt med familjen till alexandra palace! väldigt rolig dag trots att det regnade och blåste och jag inte har frusit så mycket sen jag vet inte när. vi var på en farmer's market här i närheten också som jag garanterat ska till nästa gång den hålls. cyklade, cyklade, cyklade upp till alexandra palace och gick runt och kikade, helt fantastisk byggnad. vi var och drack varm choklad på ett café där uppe innan vi påbörjade färden nedåt och tillbaka hem igen.

eftermiddagen har spenderats i soffan framför en varm brasa och vi åt typisk engelsk söndagsmiddag förut, roast chicken med veggies, potatoes and gravy. och varm chokladpudding med vaniljglass till efterrätt. gott.

kollar på x-factor nu (yes, har redan blivit indragen i karusellen) men ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll för jag har inte fått speciellt mycket sömn de senaste nätterna. sent ikväll kommer cassie, den nuvarande au-pairen (hon åker om två veckor) hem från prag där hon varit över helgen så imorgon ska jag bara haka på henne och försöka få så mycket tips och råd som möjligt.

FÖRRESTEN ligger det ett primark på gångavstånd från vårt hus. åååh. inte bra. inte bra ..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som några riktigt lyckade första dagar:) Farligt med Primark så nära bara;) Puss på dig! /Systeryster

2010-11-14 @ 21:37:03
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0