out and about in london
















camden, camden, camden. och det är bara malin på kort haha, jag fångades inte riktigt


äntligen en update! det har varit full rulle från i fredags morse till igårkväll så jag har knappt varit hemma.

i fredags tog vi först en låång sovmorgon (som sagt, hur bra att vara ledig på fredagar?) och sen tog vi tuben in till oxford st. där var det galet, minst sagt! vi var inne på topshop i evigheter, det var den största butiken jag någonsin varit inne i. tror cassie sa att det är största topshop-butiken i världen. borde vara det i alla fall. hittade en massa fina grejer men köpte inget, tro det eller ej. sen var vi på hm, river island, new look och lite andra ställen. hittade massa fint men var bara så himla överväldigad av allt så jag köpte faktiskt ingenting. vi var och fikade/åt och sen åkte vi hemåt igen.

i fredags kväll mötte jag upp en svensk tjej som heter malin i camden, sjukt gullig och rolig tjej. vi gick till the lock tavern (bästa!) och drack öl. mötte upp grant där också lite senare och sen vandrade vi alla vidare till grand union i camden där vi mötte upp lina, ania, linas kompis från berlin, anias kusin och några andra killar. hade allmänt trevligt, drack massor och gick vidare sen efter ett tag. jag vet ärligt talat inte hur många ställen vi gick till, haha. säkert fyra i alla fall. vi gick vidare i takt med att ställena stängde. sjukt rolig kväll!!

i lördags var jag med malin och grant i covent garden. alla var bakfulla och lika sjukt hungriga så vi gick till världens bästa pizzaställe och käkade. hur bra som helst, dit ska jag deffo gå igen. tror det hette fire and stone ellet nåt sånt. sen på kvällen var jag och malin på bio i leicester square. vi försökte få biljetter till harry potter men det var slutsålt så vi köpte biljetter till easy a istället, den var också bra.

gick runt massor i stan lördags kväll och såg massa turistgrejer, picadilly circus, trafalgar square, regent st, oxford st, leicester square, osv osv. hur coolt som helst. låter verkligen som världens lantis men det går inte att förklara hur STORT allt var. och hur sjuuuuuukt mycket människor det var! picadilly circus var helt enormt och alla juldekorationer ska vi inte ens börja prata om. har aldrig sett nåt liknande. trodde storstad var storstad typ och tänkte mig att london skulle kännas ungefär som melbourne som har 4 miljoner invånare, men jösses nej. det märks verkligen att det bor 8 miljoner i den här staden. på en förhållandevis liten yta. det är så sjukt trångt överallt och så otroligt mycket människor. i lördagskväll gick det knappt att röra sig på regent st, vi fick flytta oss några decimeter i taget.

i alla fall, vi var på bio och sen mötte jag grant och gick och drack (ännu mer) öl. suck. alla dricker så otroligt mycket här så det finns inte. jag vill inte tänka på hur många pints med öl jag druckit i helgen. tog buss hem till crouch end från trafalgar square sen och huuur skönt var det att sova .. haha.

igår träffade jag malin igen i camden (yes, vi gillar camden) och gick på camden market. det var bland det sjukaste jag varit med om, haha. herregud alltså. går inte att förklara. helt underbart och galet. jag hade liksom tänkt mig att vanlig gatumarknad (typ vic market i melbourne) men det här var av ett helt annat slag. tog bara lite kort ute på gatan (se ovan) och glömde helt bort att ta kort liksom inne på marknaden för att jag bara insöp atmosfären, alla lukter, alla ljud och allt vi såg. helt galet.

igår eftermiddag var jag på pubdinner i muswell hill med lite folk, mamman i familjen, cassie och några andra nannies från skolan. åt mat och drack ännu mer öl (!!!). väldigt trevligt och var så mätt på mat och öl sen igårkväll så jag vet inte vad.

so that was my weekend folks! helt galen och helt underbar. träffat massa fina människor, fått en riktigt bra kompis, sett massor med grejer och druckit mer öl än någonsin tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0