söndag







tatueringar är himla fint. har mer platser jag vill göra på än motiv .. men så kan det vara. har högre ekonomiska prioriteringar än tatueringar just nu dock så det blir inga fler tatueringar på ett tag.

förstår att den här bloggen måste vara väldigt osammanhängande för folk som inte känner mig, med tanke på att jag inte ens skrivit något om att jag kommit hem från usa - men jag hoppas att de få människor som läser är såna som känner mig och har hört historian personligt. till er andra ber jag om ursäkt men orkar/vill inte skriva något mer om det här. det kan väl bara konstateras att jag kom hem från usa för två veckor sen trots att jag skulle vara där i 3 månader. saker och ting går inte alltid som man tänkt sig.

men jag laddar om och siktar mot nya äventyr :) skam den som ger sig och jag är inte den som ger mig. har en arbetsintervju imorgon men jag hoppas mest på jobb i london just nu och i så fall åker jag snart, om en eller två veckor och kommer förmodligen stanna ett bra tag, minst till nästa sommar i alla fall och förmodligen över sommaren också. ska försöka komma hem några dagar över jul dock - eftersom jag var i australien förra julen vill jag verkligen vara hemma i år. lyssna konstant på töntiga julsånger, ha tända ljus överallt, titta på julfilmer (love actually, grinchen, unga kvinnor ..) och göra kopiösa mängder med julgodis.

har varit hemma i två veckor men egentligen inte gjort något. har trivts ovanligt bra med att bara vara själv. fixa och pyssla och bara ha egen-tid. väldigt ovanligt för att vara mig, bör tilläggas. men jag vet inte, hela usa-resan tog så himla mycket tid och energi, från 2 månader innan jag åkte och maximerat med tid, vilja och energi under tiden jag var där och sen blev det bara platt fall så nu när jag kom hem var det bara som att all luft gick ur mig. jag har inte haft ingenting att göra på typ .. 5 år. det känns väldigt ovant. så ja, all luft bara gick ur mig och jag har känt mig så himla trött, orkeslös och utmattad psykiskt. har varit så skönt att bara landa och fundera på saker och ting, titta på film, dricka te och ta det lugnt.

men nu känner jag att jag är redo för nya äventyr .. på tal om äventyr, hittade min livsmål-lista som jag skrev för typ ett år sen och insåg att den behöver revideras. saker och ting blir aldrig som man tänkt sig ..

Kommentarer
Postat av: maja

Det är mycket som aldrig blir som man tänkt sig men...det är också mycket som blir som man tänkt sig. Det får man inte glömma

pok

2010-09-27 @ 11:07:43
Postat av: maja

Det är mycket som aldrig blir som man tänkt sig men...det är också mycket som blir som man tänkt sig. Det får man aldrig glömma

pok

2010-09-27 @ 11:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0