110427



bild från primrose hill där jag var förra veckan med sarah. vi åt jordgubbar och drack vin, helt underbart.

är tillbaka på jobbet nu, jobbade första dan igår. nu jobbar jag typ elva dagar i följd, suck. tis, ons, tor, fre, lör, sön, tis, mån, tis, ons, tor. föräldrarna ska åka till amsterdam så jag ska ta hand om barnen. vi ska hitta på lite roliga grejer i alla fall, london zoo på lördag bland annat.

förutom att mina föräldrar kom när jag var ledig förra veckan så var jag i bath i tre dagar med kendra, en jättego kanadensisk tjej. hade aldrig träffat henne innan vi åkte så det var lite risktaking haha. men vi klickade superbra och hade hur kul som helst. sen couchsurfade vi också så vi bodde hos en kille som heter alan som också var supertrevlig. han lagade mat till oss första kvällen och tog med oss till en bbq andra kvällen. väldigt trevliga, varma dagar. håller på att ladda upp bilder på facebook nu, får se om några kanske hamnar här också. tar sån himla tid bara.

sen var det lite folk här förra veckan på bbq också, väldigt mysigt. vi grillade kyckling, grönsaksspett och vitlöksbröd och åt det med tzatziki och min helt fantastiska (ja, den är helt fantastisk) potatissallad. kendra och jag gjorde även den potatissalladen och tog med oss till bbq'n i bath och jag fick otroligt mycket kommentarer om den och en tjej som skulle gifta sig nästa månad frågade om jag kunde fixa catering till hennes bröllop och göra salladen. haha. blev väldigt glad i alla fall.

som sagt, mycket trevlig bbq hemma hos mig. vi satt ute i trädgården på filtar med tända ljus till elva-snåret. sen var jag även hos andrea på bbq i fredags när jag kom hem i fredags. hennes familj var där så det var jag, andrea, mirjeta och andrea's familj. shish-kebab, kyckling, potatisklyftor, fetaoströra, hoummos, grillad halloumi, oliver, sallad, pitabröd .. aaahh. enormt trevligt.

i lördags träffade jag fina malin, vi köpte massa mat och begav oss till hampstead heath. på kvällen träffade jag kendra, hennes finska kompis minna och en tysk tjej jag glömt namnet på och gick till whiskey mist. inte jättekul där dock så efter ett tag drog jag och kendra till shoreditch istället. gick till nån bar först med jättestor uteservering, drack öl och jägerbombs och snackade med greker. när det stället stängde gick vi till 333, träffade massa folk, drack absolut vodka och dansade. kvällen slutade med efterfest på en takterass med lite folk vid old st. rolig kväll.

i söndags var jag återigen med malin, vi drog till ali pali och solade på dan. sen var jag hemma hos malin och åt påskmiddag med hennes familj. i måndags var jag också vid ali pali, fast med mirjeta och andrea. det blåste väldigt mycket dock så vi drog hem på eftermiddagen nån gång. jag och mirjeta käkade sushi hemma hos mig och sen var vi och andrea i muswell hill och såg arthur på bio. bra film!

ojoj. det här blev långt känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0