älskade mamma och pappa


världens finaste föräldrar var som sagt här förra helgen från fredag till måndag. jag hade inget batteri på min kamera och hade inte min kameraladdare så jag tog tyvärr inga bilder. mamma och pappa tog självklart bilder men alla dom är hemma i sverige nu så kan tyvärr inte visa några bilder förrän dom har skickat några. tyvärr är inte high-tech mina föräldrars mellanamn så vi får väl se hur det går med det, haha.

men i alla fall - tänkte berätta vad vi gjorde. på fredagen tog jag bussen till tottenham hale och mötte dom där efter att dom tagit tåget från flygplatsen. jösses, alltså, jag började typ gråta när jag såg dom. blödig. vi åkte hem till mig, lastade av väskor, jag visade dom huset och sen gick vi in till crouch end och fikade. vi tog bussen till trafalgar square sen och gjorde massa sightseeing. gick whitehall ner till big ben, över westminister bridge, förbi london eye, och så vidare. gick längs hela south bank ner till london bridge och borough market (matmarknad). tyvärr kom vi dit ganska sent så många stånd var stängda vilket var synd. men det är smällar man får ta. efter väldigt mycket velande angående vart vi skulle äta slutade det med att vi hamnade på en pub i the city. drack lite öl, åt lite nachos. sen gick vi upp till barbican tube där vi gick på en walking tour! blood and tears walk. den var i två timmar och vi vandrade runt i östra london vid skymning och fick höra om jack the ripper, sweeney todd and andra diverse seriemördare. kusligt. efter det tog vi tuben hem och sov.

på lördagen åkte vi in till oxford circus, gick längs regent st, shoppade lite och myste. gick ner till leicester square och picadilly circus och hämtade ut våra biljetter för phantom of the opera.



muskalen var helt fantastisk. jag vet inte hur många gånger jag fick gåshud. finns väl inte så mycket mer att säga, har ni chansen att se den, gör det!

efter showen var vi och käkade på ett ställe vid leicester square och sen åkte vi hem till crouch end, köpte med oss öl hem och kollade på little britain haha.

på söndagen gick vi upp hyfsat tidigt för att åka till camden. vi strosade runt lite på marknaden och sen tog vi en båttur på kanalen bort till little venice. väldigt trevligt! efter det gick vi upp till hamstead där vi tog en öl på en pub och sen gick vi till hampstead heath så att mamma och pappa skulle få se det. lika vackert som alltid. efter det tog vi bussen tillbaka till crouch end, var och åt på ett italienskt ställe på kvällen och sen körde vi en favorit i repris, öl och little britain på kvällen.

på måndagen följde jag dom tillbaka till tottenham hale igen där dom skulle ta tåget. usch. jobbigt att ens skriva om det. det var otroligt härligt att få ha mina föräldrar här i en helg och få krama och klämma på dom men det var jättejobbigt att säga hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0