åtta sanningar om mig





1. jag har au-pairat i tre olika världsdelar. jag var först i australien förra året - bodde i melbourne som ligger i delstaten victoria i södra australien. jag bodde med en svensk familj och tog hand om två jättegoa tjejer. tiden i australien kommer alltid ligga mig väldigt varmt om hjärtat, jag hade mitt livs bästa tid där. efter australien var jag i san diego ett tag men det funkade tyvärr inte speciellt bra med familjen där och nu är jag i london!

2. jag står närmst mina föräldrar av alla jag känner. det här är något som många kompisar konfunderat har påpekat flera gånger och jag vet aldrig riktigt vad jag ska säga. mina föräldrar är mina bästa vänner, jag berättar allt för dom och vi pratar i princip varje dag trots att jag bor i london. vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan dom, dom har stöttat mig genom hela livet och finns alltid där för mig. jag tror att det är viktigt att säga till sina nära och kära hur mycket dom betyder för en och jag säger "jag älskar dig" till min mamma och pappa typ jämt.

3. jag är väldigt bra på att laga mat. jag kommer från en matlagande familj eller vad man ska säga. mina föräldrar är grymma på att laga mat, likaså min syster och jag har ärvt både intresset och talangen får man väl säga, haha. mat är min största hobby och jag finner det väldigt rogivande och "theraputic" att laga mat.

4. jag får absolut flest komplimanger för min mun - mina läppar, mitt leende och mina smilgropar. inte så mycket mer att tillägga här direkt.

5. när jag var liten tyckte jag väldigt illa om mitt namn och ville inget hellre än att byta. när man var liten ville man ju bara vara som alla andra och att heta "joline" funkade inte riktigt. folk uttalade och stavade ständigt mitt namn fel (det gör dom i och för sig idag också men är så van vid det idag och bryr mig inte) vilket gjorde mig ledsen och mina kompisar tyckte det var ett jättekonstigt namn. jag ville bara heta nåt vanligt som typ emma eller sofia men idag är jag jätteglad och nöjd över mitt namn. får jättemycket komplimanger för det och finner att folk faktiskt kommer ihåg mig bättre än andra efter att ha träffat mig en gång, på grund av mitt namn. både jag och mina kompisar presenterar numera mig som "joline, like the song", haha.

6. jag är en extrem allt eller inget-person. det här är något som blir väldigt jobbigt mellan varven, för jag kan aldrig eller har väldigt svårt för att hitta ett mellanläge. jag är antingen väldigt glad eller väldigt ledsen, extremt effektiv och pigg eller väldigt trött, superkär eller uttråkad. det här genomsyrar i princip allting jag gör. allt blir svart eller vitt för mig.

7. jag har tre tatueringar på tre olika språk.
gjorde min första i sverige, som är i nacken och på franska. min andra i australien, på min högra handled som är på sanskrit och min tredje förra helgen i london, på vänstra inre överarmen, på engelska.

8. jag har varit i 17 länder - men fortfarande inte i frankrike vilket är ganska pinsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0