imorgon är en annan dag

nu blir det nystart känner jag.

varit med billy hela dagen, först var vi på biblioteket och lånade lite filmer och böcker till honom och katie och så lånade jag atonement och dear john. ville ha never let me go och the alchemist men hittade dom inte så stannade faktiskt till vid en bokhandel på vägen hem och köpte never let me go. nu ska här börja läsas igen. jag var en riktigt bokmal när jag var yngre och har alltid läst väldigt, väldigt fort vilket ledde till att jag slukade säkert några böcker varje vecka när jag var yngre. när jag sen blev äldre och fick andra intressen föll läsintresset bort vilket var väldigt synd och nu skyller jag det på att jag helt enkelt inte har tid. men nu fasen ska jag make time för att läsa. prioriteringar, prioriteringar. nu ska jag alltså läsa,

- atonement
- never let me go
- dear john

och sen ska jag köpa 127 hours och lite pingvin-klassiker av jane austen. förhoppningsvis känner jag mig lite smartare när jag läst dom, såhär inför plugg i höst och allt ..

pappan cyklade iväg till amsterdam i morse (ja, cyklade) och mamman åker imorrnbitti så snart är jag ensam med kidsen. dock kommer farföräldrarna ner imorrn vid lunch så det blir nog bra det här. jag kommer vara ledig på kvällarna så det är väldigt skönt och imorrn ska vi nog in till centrala london och fira bröllopet mellan prins william och kate. alltså gå på pub. det är helt enormt här, kan väl jämföras med bröllopet i sverige förra året men mycket mer hysteriskt. och london är bra mycket större än stockholm. känns tufft att vara med om det även om jag inte alls är speciellt intresserad av monarki och kungligheter, är ju en historisk händelse. även om jag kommer titta på bröllopet i soffan eftersom jag har barnen.



tunnhårig han börjar bli redan prinsen ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0