cravings



alltså jag saknar svensk mat så sjukt mycket. förutom uppenbara grejer som lösgodis och mammas och pappas mat saknar jag

- lättyoghurt på tetra i sjuhundra olika smaker. fan vad jag saknar vanlig hederlig yoghurt på tetra alltså. här käkar bara kids yoghurt. och den kommer bara i portionsförpackningar, är fet och i smakerna jordgubb, hallon och aprikos typ.
- smaksatt creme fraiche. kan ju vara det bästa nånsin.
- DIP. herregud vad jag saknar dip. jag säger bara fresh island med gurk och morotsstavar .. nom nom.
- mackor. alltså en vanlig hederlig macka med bregott, kaviar och prästost. eller pepparsalami. dom käkar liksom inte mackor här på samma sätt. alls. jag har cravings efter typ polarbröd, tekakor, lingongrova .. ja, men alla sjutusen olika brödsorter vi har hemma. här har dom vitt rostbröd. och bagels.

när jag kommer hem ska jag käka en så sjukt bra frukost min första morgon alltså. eller alla mornar jag är hemma. kokt ägg, yoghurt och mackor med ost och salami. great.

OH. hur fan kunde jag glömma det .. SVENSK CHOKLAD! chokladen här är ett stort skämt. alltså ett jävla skämt. deras kändaste märke smakar som euroshopper's eller lidl's märke i sverige. på riktigt. riktigt sorgligt med tanke på att jag är en sån sucker för choklad. käkar milka och det funkar väl men marabou är det verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Linn

Om det var något jag saknade i Frankrike så var det lingongrova med smör och ost. Herregud, jag fick vitt rostat bröd med nutella varenda dag, hur överlevde jag?!

2011-02-10 @ 21:56:23
URL: http://linnsofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0