here we go again

5368061921_8d85709f79_z_large
nu börjar jag om.

helvetisk helg, gjorde absolut ingenting och spenderade inte ett enda pund. var inomhus från fredag till söndag och kollade tv-serier men kände mig mest helt tom. jessica kom hit på lördagskvällen så då tog jag mig samman och vi lagade mat och köpte biljetter till robyn på roundhouse i mars. i söndags tog jag mig utomhus för första gången och träffade mirjeta. vi satt i min säng och bara snackade i fyra timmar - väldigt, väldigt välbehövt. kom till flera insikter och tyngden på mina axlar kändes lättare. var hemma hos henne på kvällen och kollade på i love you phillip morris, fin film.

i måndags skaffade jag äntligen gymkort - bara tre månader senare liksom. tränade med andrea och mirjeta. igår hade jag introduktion på gymet med en personlig tränare och fick ett program som jag ska följa, hur bra som helst. taggad.

kidsen är och har varit riktigt sjuka till och från nu i typ två veckor och jag får ju såklart allt som dom får. har varit konstant förkyld sen jag kom hit och nu har jag för fjärde gången sen jag kom hit blivit mer sjuk än så. mådde helt okej i måndags, gick och tränade. mådde inte så bra igår, ignorerade det och gick och tränade för att jag behövde komma ut ur huset och skingra tankarna. och nu är jag hur förkyld som helst igen och mår inte alls bra. barnen nyser och hostar så att det låter som att inälvorna ska komma upp och jag blir mer sjuk bara av att höra dom. så himla trist för jag vill ju krama dom och pussa dom men undviker att göra det i största möjliga mån av rädsla för att dom ska ha snappat upp ännu en ny förkylning (det finns ju ett antal hundratal) som dom ska föra över till mig.

har i alla fall varit och köpt vitlökskapslar, ibuprofen och nässpray. borde klara mig. och drack min superkur häromdan, te med massa riven ingefära, pressad citron och honung i.

börjar om på ny kula nu i alla fall. dags att se framåt och fokusera på roliga saker och fina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0