allergichock

japp. jag är lika allergisk mot jordnötter som alltid. kidsen här gillar ju att käka jordnötssmör på toast (jättenyttigt, jag vet) och imorse gjorde jag i ordning två toasts med jordnötssmör till billy som jag har gjort massa gånger förut. i princip direkt känner jag att mina ögon börjar klia och svullna upp och jag tänker att vafan, inte igen. så har nämligen mina ögon reagerat flera gånger nu sen jag kom hit och alltid på mornar. jag har alltid tänkt att det har varit för att jag fått in damm i ögonen eller nåt sånt och kopplade först imorse att det nog var jordnötssmöret, eftersom reaktionen jag fick imorse var den värsta allergireaktion jag fått.

jag sköljde ögonen med massa vatten när jag kände att det började komma och tänkte att ae, det blir nog inte mer än såhär får vi hoppas. oh herregud vad fel jag hade. det blev värre, värre, värre och värre. jag kan liksom knappt förklara .. mina ögon och området runt ögonen svullnade till dubbel storlek, det kliade som in i helvete och gjorde bara jätteont. jag sprang och kollade mig i spegeln och såg att ögonen var helt sprängröda och det började bildas en gelé-aktig hinna över ögonen - där och då ringde det en klocka och jag kopplade ihop alla de tidigare gångerna med jordnötssmöret för då hade det också bildats massa gelé i ögonen. gelé låter ju helt sjukt men jag kan inte förklara det på nåt annat sätt. längs med nedre inre fransraden bildas det en rand av gelé och imorse blev den bara tjockare och tjockare och till slut var hela mina ögon täckta av gelé och var hur svullna som helst.

till följd av det blev mina ögon helt jävla snea och jag såg ut som shrek :(
allt det här hände precis i morgonruschen .. försökte förmå barnen att klä på sig när jag knappt såg själv vad jag gjorde och mest ramlade omkring och var tvungen att springa och lösa mina jävla tolv allergitabletter i vatten. fruktansvärt stressigt, hemskt och ont. försökte förklara för kidsen att jag fått en allergisk reaktion och att det var jätteviktigt att dom lyssnade och gjorde som jag sa men dom förstod inte riktigt. i alla fall - dom fick på sig kläderna, katie borstade sitt hår lite halvhjärtat, borstade lite tänder och jag fick på dom ytterkläderna. på med solbrillor för min del och stapplade iväg till katie's skola ungefär eftersom min syn var helt skev för att ögonen var så svullna och jag hade solglasögon på mig.

vi kom dit i alla fall, lämnade av katie och sen gick billy och jag hem. vi parkerade oss i soffan och jag har legat och blundat hela förmiddagen nu i hopp om att all gelé ska försvinna. det är mycket bättre nu, har slutat klia och svullnaden har lagt sig men jag har fortfarande en stor geléklump i ena ögat som vägrar försvinna och gör ont. det ögat är fortfarande helt snett också.

vilken jävla morgon alltså. det här måste lösa sig dock, för ikväll ska jag på robyn med jessica i camden och det tänker jag fanimej inte missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0