pancake day

Pancakes1_large

sara skrev något om the bliss med second breakfast och det är verkligen så. jag äter flingor med barnen på morgonen för att få energi och sen när jag lämnat av barnen äter jag lite toast och ägg. guld värt!

idag är det pancake day i england, vet inte riktigt vad det innebär men tror det är fettis-dag idag också om jag inte misstar mig? det härstammar säkert från samma sak. i alla fall - jag och billy ska göra pannkakor till lunch. amerikanska eller hederliga svenska är frågan ..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mums, pannkakor med sirap, florsocker, sylt, bär, vaniljglass... märks det att jag äter för två, haha;)

Det stämmer att det är semmeldagen här idag. Själv har jag inte ätit nån då jag föråt mig på dem innan. Köpte istället en burk Ben & Jerry för att lindra min stackars hals.

Hoppas du har det bra gumman. Saknar dig <3 Du skulle se magen nu, den bara växer och blir större. Vart ska detta sluta???

Puss och kram!!!

2011-03-08 @ 17:24:58
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/
Postat av: Linn

Ååååh Joline, ska du bli moster?! Så himla, himla kul! Och grattis till Johanna också såklart :)



Här är det tydligen också pannkaksdagen idag. Visste inte ens att vi hade en sån dag, men det stod i Expressen idag. Lite knasigt att det krockade med semmeldagen dock :)

Puss!



2011-03-08 @ 18:16:50
URL: http://linnsofias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0