13:03

Har haft mycket under hösten och därför bara vara hemma den senaste veckan och tagit det lugnt. Det har varit jätteskönt men känts ovant för mig som alltid är på språng och har tusen bollar i luften. Men man måste lära sig att ta det lugnt och slappna av också antar jag. Började sticka för ett tag sedan så jag har stickat, kollat på tv-serier och legat i soffan. 
 
Igår kom Sarah och Nickolina hit en sväng på kvällen i alla fall och vi drack glögg, åt saffransskorpor och lussebullar och bara pratade hela kvällen i princip, skönt. Nicko fyllde år förra söndagen så jag ska hem till henne ikväll på födelsedagsmiddag, ska bli supertrevligt. Eftersom jag varit hemma hela veckan och inte sminkat mig och bara glidit runt i mysbyxor längtar jag efter att få klä upp mig och sminka mig, haha. Har köpt en ny mascara jag ska prova också och tänkte försöka göra någon slags fläta i håret. 
 
Gav mig på att baka de klassiska lussebullarna med mandelmassa häromdagen men tro min otur när degen inte jäste .. Jag tror jag lät degen jäsa i nästan tre timmar första gången men den lyfte sig inte en centimeter. Gräddade två plåtar men det blev katastrofalt så slängde bara allt i stället, blev irriterad bara jag tittade på det. Synd på så mycket dyra ingredienser bara. Var i alla fall och köpte nya ingredienser igår och ska försöka ge mig på det igen antingen idag eller imorgon och håller tummarna för att allt går som det ska då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0