Obama och valvkaka

Segrarfamiljen Obama inatt. Foto: Chris Carlson / Scanpix
 
Det var ju som bekant val häromdagen och Kåren hade valvaka med (grymt god) amerikansk pubmeny och hade även smyckat ut hela stället med flaggor och diverse. Jag var där med några kompisar och det var supertrevligt men vi tröttnade på att sitta i stolar efter ett tag så vi gick hem till mig och fortsatte titta på valvakan från min soffa. Obama vann ju och liksom resten av Sverige (vore ju extremt politiskt inkorrekt att stödja Romney i detta PK-land) hoppas jag att han kan göra mer med de fyra år han nu fått än han gjort med de fyra senaste åren. Jag tror dock problemet har varit att fyra år är en alldeles för kort tid för att kunna få USA tillbaka på rätt köl med tanke på hur det har sett ut tidigare. En annan bidragande orsak till att Obama haft svårt att driva igenom saker var att republikanerna fick majoritet i senaten i valet två år efter att Obama tillträdde. 
 
Jag har mer än ett par gånger funderat på Obamas döttrar, Malia och Sasha. Tror dom är typ 14 och 11 om jag inte minns helt fel och dom är ju hur söta som helst. Jag undrar hur tankarna går om man kan titulera sig presidentens dotter och om de förstår att deras pappa i princip är världens mäktigaste man. Det måste vara svårt med kompisar och nu när dom blir lite äldre och vill börja träffa killar och så. Deras varje steg lär ju vara bevakat och känns som att det blir helt omöjligt att leva ens i närheten som en vanlig människa. Dom bor liksom i Vita huset. Det är ju helt crazy. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0